Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Premsa espanyola. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Premsa espanyola. Mostrar tots els missatges

dimecres, 26 de juliol de 2017

El secretari de la Presidència no ha estat encausat, contràriament al que diu El Mundo



PAÍS - PRINCIPAT







Joaquim Nin i el director d'Atenció Ciutadana, Jordi Graells, interrogats pels preparatius del referèndum.












Comandància de la Guàrdia Civil a la Travessera de Gràcia





Per: Redacció 

26.07.2017  14:19


 


El jutjat d’instrucció número 13 de Barcelona investiga els preparatius del referèndum de l’1-O. I en el marc d’aquesta investigació la guàrdia civil ha cridat a declarar avui el secretari de Presidència, Joaquim Nin, i el director general d’Atenció Ciutadana, Jordi Graells. Els ha fet anar a la comandància de la Guàrdia Civil a la Travessera de Gràcia de Barcelona, on, al final de l’interrogatori, els agents han elaborat un informe en què indiquen que hi ha ‘indicis de criminalitat’ en la gestió de Nin sobre l’1-O. 



Així n’informa El Mundo, que titulava en un principi que ‘imputaven’ a Nin pel referèndum; el text de la notícia també diu que la guàrdia civil ha informat Nin ‘de la seva imputació’ al final de l’interrogatori. Però ni Nin ni Graells no estan ‘imputats’, és a dir, no tenen la condició d’encausats, o d’investigats’, en la nova terminologia de la llei d’enjudiciament criminal.



La informació d’El Mundo ha generat confusió, i alguns altres diaris s’han fet

dilluns, 17 de juliol de 2017

La xocant doble mesura de la premsa espanyola amb els referèndums de Veneçuela i de Catalunya



MÓN - ESPANYA







Els mitjans de comunicació tracten ambdues informacions d'una manera molt diferent 
















L’informatiu d’ahir de TVE va obrir amb la notícia del referèndum que va organitzar l’oposició de Nicolás Maduro contra els canvis constitucionals que havia impulsat el president veneçolà.


El referèndum es va fer sense permís i contra la legislació veneçolana. La notícia deia: ‘El plebiscit convocat per l’oposició no té validesa legal perquè es fa sense l’aval del consell electoral veneçolà, però s’ha convertit en un torcebraç per a Nicolás Maduro.


L’oposició ha dit que aquest plebiscit és l’acte de rebel·lia i de desobediència civil més important de la història de Veneçuela.’



Molts usuaris de les xarxes han posat de manifest que, tot i que hi ha cert paral·lelisme entre aquest cas i el cas del referèndum català, els mitjans de

dimecres, 5 de juliol de 2017

La premsa espanyola, entre la ridiculització i l'apocalipsi del referèndum



PROCÉS







Aina Grau
Foto: Laura Gómez
Barcelona. Dimecres, 5 de juliol de 2017
















La presentació de la llei del referèndum ha centrat l’atenció de les portades i editorials dels diaris de Madrid d’aquest dimecres. Les grans capçaleres coincideixen a treure l’acte de dimarts en portada i fer-lo mereixedor de les seves editorials, però difereixen en les valoracions, que oscil·len entre la ridiculització i el tracte apocalíptic.



En la primera línia, la de la ridiculització, és la que es mou El País, que destaca, especialment, que l’acte se celebrés en un “teatre”, en al·lusió al Teatre Nacional de Catalunya (TNC). ‘Puigdemont presenta en un teatre una llei sense garanties’, així és com titulen des de El País l’acte d’ahir a la seva portada, desmereixent l’acte pel simple fet que es celebrés en un teatre, un espai on normalment es representen obres de ficció.



No obstant, aquesta no és la única peculiaritat de la portada El País. La segona notícia amb més importància a la portada és el llançament de míssils de Corea del Nord. De fet, la notícia de l’acte del referèndum, tot i ser la principal de la portada, no va acompanyada de cap fotografia, ja que qui

dimecres, 14 de juny de 2017

Florentino Pérez imposa que Ronaldo no aparegui amb la samarreta del Real Madrid en les portades dels diaris



ESPORTS







Comunicació doble fletxa Última actualització Dimecres, 14 de juny de 2017 13:10 h







Imposa la seva influència perquè no es relacioni el club amb l'acusació de frau fiscal








L'acusació de la Fiscalia a Cristiano Ronaldo pel frau de 14,7 milions d'euros ha fet molt mal a la direcció del Real Madrid, que ha mogut fitxa per ordres de Florentino Pérez perquè a les portades d'avui dels diaris en paper no aparegui el crack portuguès amb la samarreta del club merengue. 
 
 
 



portades de l'As, Marca, El Mundo i El País
© directe!cat
Florentino Pérez és un home molt influent, no només per la seva capacitat de recuperar tota la inversió que va fer amb el pla Castor és només la punta de l'iceberg del gran poder que concentra el president del Real Madrid.


Segons apunten diversos mitjans de la capital espanyola, Pérez ha començat a fer trucades des que es va fer oficial que la fiscalia acusava Cristiano Ronaldo de defraudar 14,7 milions d'euros a la hisenda pública, tres vegades més que Leo Messi, qui va ocupar totes les portades i editorials dels mitjans espanyols quan fou condemnat a 21 mesos de presó pel frau de 4,1 milions d'euros.



dilluns, 12 de juny de 2017

Fúria en la premsa de Madrid contra Pep Guardiola pel suport al referèndum



PAÍS - PRINCIPAT







Els atacs de la majoria dels principals diaris espanyols a l'ex-entrenador del Barça voregen l'insult 















Per: Redacció 

12.06.2017  08:37





Gairebé al mateix temps que la premsa internacional es feia ressò de l’impacte que significa que Pep Guardiola llegeixi el manifest de defensa del referèndum de l’1 d’octubre, la premsa espanyola ha reaccionat amb fúria contra el gest de l’ex-entrenador del Barça i actual entrenador del Manchester City.



[Vegeu també: El discurs de Guardiola fa impacte en la premsa britànica]



El diari més bel·ligerant avui és El Mundo, que dedica l’editorial a Pep Guardiola, amb aquest títol: ‘Pep Guardiola o com degenerar en un demagog‘. Hi diu: ‘El discurs de qui va ser també jugador de la selecció espanyola quedarà com un exemple d’infàmia política i d’insult a la resta dels ciutadans espanyols.’ I també: ‘La desmesura, el recurs a la desqualificació i l’agressivitat de les paraules de Guardiola, en presència de les més altes autoritats de la Generalitat i davant de 30.000 persones, demostren l’ànim de ruptura unilateral del govern.’





 A part, El Mundo dedica un bon espai de la portada a Guardiola i un article on prova de ‘desmuntar’ el manifest llegit per l’entrenador.



A més, en aquest diari hi ha també un article, de Jorge Bustos, que juga amb el nom de Pep Guardiola i el concepte que tant des del govern espanyol com des de la premsa de Madrid s’ha mirat de consolidar per referir-se al procés independentista, i n’ha sortit aquest titular: ‘Gol-Pep de Estado‘.











I diu coses com aquesta: ‘Que Guardiola tributi al Regne Unit no ajuda gens a la problemàtica liquiditat del seu petit país, encara que sigui a través del FLA. Ahir, mentre Guardiola executava el seu manspreading constitucional a Barcelona, a París l’himne de la nació emocionava un altre esportista catalanoparlant que sí que sap quin és el seu lloc sobre la terra.’



L’ABC també ataca Guardiola, en un article que titula: ‘Per Guardiola, Catar és un “país obert” i Espanya un “estat autoritari”‘. Diu:


‘L’ex-entrenador del FC Barcelona va jugar dues temporades a l’emirat àrab i es va embutxacar unes importants quantitats de diners.’ Així mateix li recorden que va jugar 47 partits amb la selecció espanyola de futbol i recuperen un piulet de Xavier Garcia Albiol en què atacava Guardiola.

dijous, 8 de juny de 2017

Gerard Piqué esclata contra la premsa de Madrid



ESPORTS - SOCIETAT







'Després de l'Eurocopa no em xiulaven... Tu, els mitjans i aquestes càmeres heu fet que passi això', li va etzibar a un periodista d'una cadena espanyola 

















Per: Redacció 

08.06.2017  10:30






Ahir la selecció espanyola de futbol va jugar un partit amistós contra Colòmbia a Múrcia (2-2). El defensa Gerard Piqué va tornar a ser xiulat pels afeccionats de l’estadi Nueva Condomina. Aquesta situació s’ha anat repetint en aquests darrers partits de la selecció espanyola, però ahir Piqué va esclatar quan atenia els mitjans, que va culpar d’atiar la tensió.



‘Per què hi doneu tanta corda? Per què no parleu d’esport? Fa un any i mig que em demanes sobre això. Després de l’Eurocopa no em xiulaven… Tu, els mitjans i aquestes càmeres heu fet que passi això’, va etzibar a un periodista d’una cadena espanyola.



Quan li van demanar per què creia que es produïa la situació, Piqué va afegir: ‘No és per la

dijous, 13 d’abril de 2017

La premsa de Madrid segrega patriotina amb el comunicat de l'ambaixada dels EUA



MÈDIA CIRCUS







Antoni Maria Piqué
Barcelona. Dijous, 13 d'abril de 2017














Aquest dijous (sant) sí que sí. Les portades de la premsa de Madrid es deixen anar i segreguen patriotina, tot aprofitant el comunicat de l’ambaixada dels Estats Units (“Catalunya és un afer intern d’Espanya”, “estem profundament compromesos a mantenir la relació amb una Espanya forta i unida”) per a fer-li dir el que a ells els hi dona la gana, potser perquè tenen por que els seus lectors pensin lliurement una altra cosa si només els hi expliquen els fets:

dilluns, 19 de desembre de 2016

Una enquesta d’El Periódico atorga una gran victòria a ERC i majoria absoluta a l’independentisme



PAÍS  PRINCIPAT





El PSC recuperaria la segona posició i En Comú Podem restaria lluny de les expectatives.















Per: Redacció 

19.12.2016  00:00





 El Periódico ha fet pública un un altre capítol del baròmetre polític del GESOP.  Partint de la premissa que Junts pel Sí no es repetiria, pronostica una gran victòria d’ERC si avui hi hagués eleccions al Parlament de Catalunya i el manteniment de la majoria absoluta de l’independentisme.












ERC obtindria entre 48 i 50 diputats, el seu millor resultat des de la mort de Franco. Al seu costat, el PDECat tindria una gran baixada i seria quarta o cinquena força, amb només entre 15 i 17 diputats.


La CUP també cauria, fins a sis diputats.



Amb això l’independentisme mantindria o fins i tot podria augmentar la majoria absoluta al parlament, perquè sumant els tres partits tindria entre 69 i 73 escons. La majoria absoluta és de 68 escons i la suma actua dels escons de Junts pel Sí i la CUP és de 72.



Quant a la resta de partits, el PSC recuperaria posicions i tornaria a ser segona força amb 19-21 escons. Ciutadans cauria dels 25 actuals a 17 o 18 i En Comú Podem (el baròmetre fa servir aquest nom en compte de Catalunya Sí que es Pot) passaria d’11 escons a 15 o 16, molt lluny de les seves expectatives. El PP tindria 11 escons com ara o en perdria un.






Enllaç noticia :


 

dimecres, 24 d’agost de 2016

La UEFA cedeix a les pressions de la premsa espanyola i canvia Barcelona per Madrid



SOCIETAT - ESPORTS



Canvi en la imatge que marca la franja horària espanyola de cara al sorteig de la fase de grups de la Champions.

















Les queixes de la premsa madrilenya a la UEFA perquè l'horari espanyol el marqués Barcelona i no Madrid han tingut efecte. Aquest dimecres, el web i les xarxes socials del màxim organisme europeu de futbol han canviat la imatge i han situat Madrid en el lloc on abans apareixia Barcelona, en una informació que serveix per marcar la franja horària espanyola de cara al sorteig de la fase de grups de la Champions que tindrà lloc aquest dijous.



Com es pot comprovar en les dues imatges, el canvi de Barcelona per Madrid és l'únic que s'ha

dimecres, 22 de juny de 2016

El silenci extraordinari a la premsa espanyola sobre l’escàndol de Fernàndez Díaz



OPINIÓ-ANÀLISI

Recull i anàlisi de les portades dels principals diaris espanyols i catalans sobre la revelació feta pública per Público.













22.06.2016  13:38



[Google Translate: En Français, En Español, In English]

Els enregistraments en què se sent com, poc abans del 9-N del 2014, el ministre d’Interior espanyol, Jorge Fernández Díaz, conspirava amb el director de l’Oficina Antifrau, Daniel de Alfonso, per fabricar draps bruts contra CDC i ERC són un escàndol polític enorme. Un escàndol tan gran que en un país democràtic seriós hauria fet dimitir el ministre i fins i tot el president del govern espanyol. Tot i això, en les portades dels principals diaris espanyols en paper d’avui no hi ha ni rastre d’aquesta bomba informativa.


El diari Público va publicar la informació amb els enregistraments ahir a les sis de la tarda. Durant tot el vespre, només la premsa catalana i ElDiario.es se’n van fer ressò. Silenci absolut a les portades dels diaris espanyols a internet, abocats a fer un seguiment del partit de l’Eurocopa entre Espanya i Croàcia. La campanya esclatava amb un escàndol que esquitxava de ple el cap de llista del PP per Barcelona i ministre d’Interior en funcions i no n’hi havia cap referència.


Per a afegir-hi surrealisme, al vespre Josep Cuní entrevistava Mariano Rajoy a 8TV sense fer-li cap pregunta sobre l’escàndol; l’entrevista havia estat enregistrada al matí . No fou fins a última hora del dia que El País i El Mundo van fer alguna referència a la conspiració de Fernández Díaz i De Alfonso, però agafant el rave per les fulles, titulant: ‘CDC i ERC demanen la dimissió de Fernández Díaz i del director de l’Oficina Antifrau’.  Així, sense dir ni tan sols per què. A El Mundo, el titular era semblant: ‘CDC i ERC demanen la dimissió de Fernández Díaz per les escoltes amb el director de l’Oficina Antifrau’. Aquí ja diuen que és per unes escoltes, però sense dir res sobre el contingut d’aquestes escoltes.


Hom podia pensar que, tenint en compte la magnitud de la revelació, en les edicions de paper d’avui hi hauria un gran desplegament. Però no: ni una referència a El País, El Mundo, La Razón, ABC… I amb prou feines si es pot veure a La Vanguardia i a El Periódico, que situen la informació en un racó de la portada. Només l’Ara i El Punt Avui ho destaquen com a tema del dia. No ha estat fins ben començat el dia que la majoria de diaris espanyols han anat destacant el cas com a principal tema del dia: l’escàndol és d’una magnitud política tan gran que ha capitalitzat la jornada de campanya d’avui i és inevitable fer-se’n ressò.


Ara, és interessant de veure quin és el tractament que n’han fet. Per exemple, el diari El Mundo, a migdia, tenia l’escàndol dels enregistraments com a tema principal, amb el titular: ‘Els enregistraments al ministre de l’Interior rebenten la campanya’. Els articles que l’acompanyen són definidors d’un punt de vista ben concret, d’una manera peculiar d’observar i explicar l’escàndol: ‘Qui va enregistrar al seu despatx Fernàndez Díaz i De Alfonso?’, i ‘Rajoy dóna suport al ministre: “Ha donat explicacions clares”.











El País parla del procediment obert pel Parlament per destituir De Alfonso, les demandes de dimissió dels partits i la versió de Fernández Díaz:











La notícia de La Razón costa molt de trobar; és pràcticament a la part de baix de la portada digital, amb aquest titular: ‘Fernández Díaz: “La conspiració és que l’enregistrament aparegui en campanya”.
Ací podeu veure les portades dels diaris en paper d’avui:





































L’informatiu del vespre de Televisió Espanyola no va fer referència a l’escàndol. Aquest matí n’ha fet notícia, posant l’èmfasi no tant en el contingut de la conversa sinó en qui l’ha filtrat. ‘Qui va enregistrar la conversa? Amb quina finalitat la fa pública ara?’, es demanen a la notícia. I sobre els partits catalans destaquen que, a més de demanar explicacions, ‘ratifiquen l’aposta sobiranista’.








Enllaç noticia : 

http://www.vilaweb.cat/noticies/el-silenci-extraordinari-a-la-premsa-espanyola-sobre-lescandol-de-fernandez-diaz/