dilluns, 22 de juny del 2026

Aliança Catalana presenta Jordi Aragonès com a candidat a la batllia de Barcelona

 

 


 

 

 

Ahir divendres Aliança Catalana va presentar el seu candidat a la batllia de la ciutat de Barcelona per a les properes eleccions municipals de 2027, que es celebraran el 23 de maig de l’any que ve. L’escollit és Jordi Aragonès, secretari de formació i programes d’Aliança Catalana i ideòleg de la formació independentista.

Després de moltes especulacions i rumors fomentats per segons quina premsa, el partit conservador ha fet saber als catalans el seu candidat poc menys d’un any abans de les eleccions. Aragonès havia estat coordinador del projecte Tagamanent, vinculat a Jordi Pujol i havia militat a Unió Democràtica de Catalunya. Posteriorment Aragonès va formar part del Moviment Demòcrata Català de Josep Maria Vila d’Abadal i del Front Nacional de Catalunya, del qual la mateixa Sílvia Orriols en va ser regidora a

La Catalunya del Nord fa un pas històric per triar la seva identitat amb una consulta popular

 

 

CATALUNYA NORD

 

El Departament obre les votacions per decidir si es manté el nom actual o es canvia per "Pirineus Catalans" o "Pirineus Mediterranis"

 

 


 

 

 

Joan Puig

Dilluns 22 de Juny 2026 

 

 

Aquest dilluns s’ha posat en marxa una il·lusionant consulta popular que permetrà als ciutadans de la Catalunya del Nord decidir el nom oficial del seu territori. El procés participatiu, impulsat pel Departament dels Pirineus Orientals, s’allargarà fins al 15 d’agost i ofereix tres opcions de futur: mantenir la denominació actual o evolucionar cap a “Pirineus Catalans” o “Pirineus Mediterranis”.

Aquesta votació obre un ventall de noves oportunitats per a la regió. L’opció de “Pirineus Catalans” respon a la voluntat de reconèixer i enriquir la identitat cultural autòctona, mentre que la proposta de “Pirineus Mediterranis” es presenta com un gran impuls per al sector turístic i econòmic local.

Un consens cultural i social

divendres, 19 de juny del 2026

Igual que els flamencs no parlen en francès, els catalans no hem de parlar en castellà

 

 

CRIT

 

 


 

 

 

 

A aquestes alçades el catalanisme que diu defensar la llengua i la cultura catalanes i que s’esgarrifa de veure el retrocés galopant de la nostra llengua a casa seva mateix ja hauria d’estar fent campanyes on s’exhortés els catalans a parlar només en català a Catalunya.

Si volem defensar la nostra llengua, si volem fer-la necessària per viure a Catalunya, si volem fer impossible que els catalanòfobs se sentin còmodes al nostre país, hem de parlar sempre en català i mai en castellà, que és la llengua dels ocupants, la llengua de l’imperialisme espanyol, del 155.

Totes aquestes entitats com Òmnium que diuen que defensen la nostra llengua haurien d’estar fent campanyes per fer arribar a la gent un missatge molt clar: no parleu en castellà a Catalunya. Aquestes entitats saben perfectament que això és el que va salvar la llengua neerlandesa, el flamenc, a Flandes. Després de la segona Guerra Mundial els flamencs van començar a defensar amb ungles i dents la seva