dimarts, 20 de maig del 2014

Carta a la UNESCO i al món per explicar el genocidi contra el català @vagadefam

Dimarts, 20 de maig de 2014 14:40 h

L’equip de suport a Jaume Sastre ha decidit dur més enllà de les nostres fronteres el conflicte educatiu que viuen les Illes Balears i la vaga de fam d’un docent


Han enviat una carta a la UNESCO i a mitjans d'arreu del mónde forma especial “enviam un clam perquè s'aturi aquesta vaga de fam en defensa de l'educació pública, de qualitat i en català. Perquè això passi just basta que el president de les Illes Balears accedeixi a asseure's a negociar. Ja són milers les mostres de suport rebudes pel docent en vaga de fam, Jaume Sastre. Fins i tot dos expresidents han passat a visitar-lo. Falta el més important, José Ramon Bauçà. Quan enviam aquesta carta, Jaume Sastre ja du dotze dies en vaga de fam.” Carta en català, anglès i castellà a la Unesco i al món








ATUREM LA VAGA DE FAM. ATUREM EL CONFLICTE EDUCATIU A LES ILLES BALEARS 

El passat dia 8 de maig, un docent de les Illes Balears -Jaume Sastre- es va declarar en vaga de fam indefinida per tal de reclamar al president del Govern de les Illes Balears, que s'assegui a negociar amb els docents i desbloquegi el conflicte educatiu que ha trastocat tota normalitat a les aules durant aquest curs 2013-2014

Aquesta vaga de fam és una acció contundent, després de vuit mesos de mobilitzacions, vagues i protestes que no han tengut cap resposta per part de l’Administració.

Aquest curs educatiu a les Illes Balears no ha estat gens normal. Va començar amb la convocatòria
d’una vaga indefinida que va durar devuit dies consecutius i que suposà la paralització completa del sistema educatiu. A més, durant els dies de vaga hi va haver la manifestació més multitudinària que han viscut mai les Illes Balears, amb més de 120.000 persones al carrer (a les Illes Balears hi viuen un milió cent mil persones), una veritable “marea verda ciutadana” que reclamava al Govern que rectificàs la seva política educativa en el fons i en les maneres. El clam social i la solidaritat s’estengueren arreu.

Aquí teniu els motius que empenyen el docent a posar-se en vaga de fam-ara va cap a la segona setmana-:

UNA VAGA DE FAM EN DEFENSA DE L’EDUCACIÓ PÚBLICA, DE QUALITAT I EN CATALÀ

Fa tres anys que l’educació pública pateix constantment agressions. Amb l’excusa de la crisi, s’està desmuntant un sistema educatiu públic, cohesionador, integrador mitjançant retallades econòmiques, materials i humanes. I també, mitjançant la imposició de reformes educatives inassumibles i regressives. A més, el col·lectiu docent està sotmès a un procés de repressió sense precedents.





Jaume Sastre amb l'ex president Cristofol Soler


Jaume Sastre amb l'ex president Francesc Antich


Són milers els motius que mouen Jaume Sastre a declarar-se en vaga de fam. I el que demana és molt senzill: QUE EL PRESIDENT DEL GOVERN DE LES ILLES BALEARS, JOSÉ RAMON BAUÇÀ, S’ASSEGUI A NEGOCIAR AMB ELS DOCENTS, QUE CONSENSUÏ I QUE ESCOLTI. Aquí teniu un relat dels punts més importants:

1.- El conflicte educatiu més important de la història de les Illes Balears ha marcat el curs 2013-14, amb una mobilització sense precedents contra les polítiques autoritàries i repressores del Govern de les Illes Balears. El punt àligid va ser la manifestació més multitudinària de la història de les Illes Balears.

2.- Una solidaritat social sense precedents: Desenes de milers d’aportacions solidàries arribaren a sumar 690.000 €, en forma de donacions, actes solidaris, concerts, subhastes... per tal d’ajudar els docents a mantenir la vaga indefinida fins que el govern accedís a rectificar, a negociar i a consensuar. Vuit mesos després, no s’ha aconseguit cap tipus d’avanç en les reivindicacions.

3.- Un reconeixement social incontestable: Vuit entitats del món educatiu, pedagògic, cultural, associatiu, periodístic, lingüístic han atorgat premis, guardons i reconeixements al moviment assembleari dels docents, que ha marcat el curs.

4.-  Una repressió sense precedents: 4 directors de secundària han estat cessats per motivacions polítiques; hi ha hagut més de 300 dimissions en un any. Grups d’alumnes detinguts i després absolts. Pares, atemorits amb mentides…

5.- Un projecte lingüístic contra Europa, un despropòsit legislatiu i pedagògic. El Govern ha girat l’esquena a la justícia i a la comunitat educativa per aplicar amb presses un canvi profund en el model lingüístic dels centres educatius, sense planificar ni consensuar; sense recursos. I contravenint les lleis autonòmiques, estatals i europees.


http://www.directe.cat/noticia/350638/carta-a-la-unesco-i-al-mon-per-explicar-el-genocidi-contra-el-catala-vagadefam