Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris CASTELLÀ. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris CASTELLÀ. Mostrar tots els missatges

dijous, 25 de juny del 2026

Polèmica per un documental de TVE que nega que el castellà s’imposés als indígenes americans

 

COMUNICACIÓ

 

 

Les crítiques a través de les xarxes socials s'han multiplicat amb acusacions ferotges contra la cadena pública

 

 

Crítiques ferotges a TVE per un documental sobre l'arribada del castellà als indígenes americans

 

 


TVE ha emès un documental que ha provocat un gran escàndol a les xarxes socials. Amb Iñaki Gabilondo al capdavant, no els fa vergonya negar obertament que s’imposés el castellà als indígenes americans. Al llarg de totes les entrevistes amb “experts” i el recordatori de publicacions de l’època, intenten justificar una teoria que evidentment és contrària a tot el que s’ha documentat al llarg dels anys. 

Només cal veure que el mateix tuit que ha fet la cadena compta amb l’apartat contra les fake news que ha creat X (l’antic Twitter). I és que des de La 2 arriben a dir “La conquista espanyola no va imposar als amerindis l’aprenentatge del castellà“. Què posa en el context que ho debat? Doncs que, efectivament, la monarquia hispànica sí que va imposar la castellanització: “Entre el 1550 i el 1782 van expedir-se almenys 32 cèdules sobre l’aprenentatge del castellà als indígenes. La Real Cédula de 1770 va ordenar desterrar els altres idiomes i que només es parlés castellà”.

La descripció del programa amb què acompanyen el documental a la pàgina web diu tal que això: