En una conferència a Brussel·les sobre transport intermodal, reclama aturar "la dinàmica perillosa de les transferències"
Insta els ports de Barcelona i València a ser "portes europees"
Gemma Aguilera | Actualitzat el 04/03/2014 a les 14:20h
Ramon Tremosa, aquest dimarts a Brussel·les. Foto: Gemma Aguilera/Nació Digital. |
La crisi econòmica i financera ha distorsionat encara més els principis
fundacionals de la Unió Europea (UE), convertint aquesta unió d'estats
en una "unió de transferències que va contra la integració econòmica que
necessita aquesta unió d'estats". Amb aquestes paraules, l'eurodiputat
de CiU Ramon Tremosa ha fet una petició en el marc d'una conferència
organitzada per l'associació FERRMED al Parlament Europeu sobre
transport intermodal: "No vull que arribin diners del nord al sud, com a
liberal mediterrani, no vull que la UE continuï essent una simple unió
per a vehicular transferències del nord al sud. Pel bé de tots, el nord
ha de deixar de subvencionar el sud de la UE."
Tremosa ha exposat davant d'un nodrit auditori d'experts en transports, representants de la Comissió Europea i eurodiputats l'argument que els estats membres han d'obrir les seves fronteres al transport ferroviari, "com si la UE fossin els Estats Units, perquè hem d'anar a més integració econòmica i no a menys. Obrir les fronteres als trens ens donarà una convergència econòmica que ens permetrà trencar amb la dinàmica perillosa de subvencions al sud que s'ha aguditzat amb la crisi".
L'eurodiputat ha recordat que després del llarg camí per aconseguir el reconeixement europeu del corredor mediterrani, "l'objectiu per als propers cinc anys és transformar els nostres ports locals de Barcelona i València en portes europees, com ja ho són els ports del nord". El resultat, conclou Tremosa, "tindria efectes positius no només per a les economies de Catalunya i el País Valencià, sinó en el conjunt de l'economia europea".
Tremosa ha exposat davant d'un nodrit auditori d'experts en transports, representants de la Comissió Europea i eurodiputats l'argument que els estats membres han d'obrir les seves fronteres al transport ferroviari, "com si la UE fossin els Estats Units, perquè hem d'anar a més integració econòmica i no a menys. Obrir les fronteres als trens ens donarà una convergència econòmica que ens permetrà trencar amb la dinàmica perillosa de subvencions al sud que s'ha aguditzat amb la crisi".
L'eurodiputat ha recordat que després del llarg camí per aconseguir el reconeixement europeu del corredor mediterrani, "l'objectiu per als propers cinc anys és transformar els nostres ports locals de Barcelona i València en portes europees, com ja ho són els ports del nord". El resultat, conclou Tremosa, "tindria efectes positius no només per a les economies de Catalunya i el País Valencià, sinó en el conjunt de l'economia europea".
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada