Ha passat més d’un any des que es va destapar l’escàndol de la DGAIA, i encara no hem aclarit on són els 167,5 milions d’euros que, segons la Sindicatura de Comptes, el Departament de Drets Socials va pagar indegudament entre el 2016 i el 2024 (per a entendre aquesta xifra, és similar al pressupost anual de l’Ajuntament de Girona). El cas és un enorme piló de fems que empudega tota la legislatura, i que els nostres polítics –i els mitjans afins– han volgut ignorar.

Repassem d’on ve tot plegat. Fa uns anys, l’administració catalana va decidir privatitzar el SEVAP (Servei de Valoració i Acompanyament al Major d’Edat), encarregat de les prestacions econòmiques que es concedien als joves extutelats, i el contracte va anar a parar a la unió temporal d’empreses formada per les fundacions Resilis i Mercè Fontanilles. Un informe de la Sindicatura de Comptes va destapar que Resilis havia creat places fantasma, i que havia continuat cobrant subvencions de la