LLENGUA
Plataforma per la Llengua constada "la poca disposició de l'Agència Tributària espanyola per atendre en llengua catalana".
Redacció
Montoro ens roba |
El telèfon d'Hisenda no permet fer la declaració de la renda en català, segons ha denunciat la Plataforma per la Llengua. L'entitat ha constatat "la poca disposició de l'Agència Tributària espanyola -que depèn del ministre Cristóbal Montoro- per atendre en català" arran de la denúncia que alguns socis de l'ONG de la llengua han fet sobre la impossibilitat de modificar l'esborrany de la declaració de la renda en català per via telefònica.
La Plataforma detalla que, en trucar al 901 200 345, el telèfon d'atenció de l'Agència Tributària espanyola, un contestador automàtic guia per les opcions que permet la línia. Una de les primeres opcions és l'elecció de la llengua.
En prémer la tecla 2, la de la llengua catalana, passa a una operadora castellanoparlant que s'excusa dient que "no pot garantir la llengua que ha triat el client i que no pot seguir la trucada en català".
"Aquest fet és especialment greu pel fet que suposa un incompliment legal de la Llei espanyola de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la qual la llengua dels procediments tramitats per l'Administració General de l'Estat serà el castellà, tot i que és vàlida la llengua cooficial a cada comunitat autònoma.
Així mateix, disposa que tot aquell que ho sol·liciti té el dret de rebre la informació en la llengua que ho demani", explica la Plataforma per la Llengua.
A més a més, l’esmentat servei telefònic d’Hisenda (901 200 345) segrega en les seves opcions idiomàtiques el català i el valencià, tractant-les com si fossin dues llengües diferents, un fet que la Plataforma considera "un instrument més d'agressió lingüística per part del govern estatal".
Enllaç noticia :
http://www.elsingular.cat/cat/notices/2015/06/el_telefon_d_hisenda_no_permet_fer_la_declaracio_en_catala_109989.php
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada