Diumenge
06.07.2014
13:11
Autor/s: ACN
Roigé lamenta els 'reiterats incompliments' de Foment en el tram Castellbisbal-València i recorda que es tracta d'un eix clau per a la competitivitat de les empreses
Entre les obres pendents, recorda Roigé, hi ha l'adaptació a l'amplada estàndard del tram entre
Vandellòs i Castelló, el nou corredor del Camp de Tarragona entre Vila-seca i Vandellòs i l'adaptació a l'amplada mixta del tram Castellbisbal-Vila-seca. Roigé recorda que la no-execució d'aquestes obres afectaria la competitivitat a l'arc mediterrani.
En un comunicat, Roigé recorda que el Ministeri de Foment espanyol 'ha incomplert reiteradament' els terminis previstos en el començament i l'execució de les tasques d'adequació de la infrastructura ferroviària per al pas de mercaderies i viatgers, com també 'ha anat canviant sobre la marxa' les seves característiques.
Subralla que el corredor és 'un instrument bàsic per a la competitivitat del sistema productiu del conjunt de l'arc mediterrani' i recorda que la importància per a la internacionalitació i les exportacions per a nombroses empreses, com les que formen la indústria petroquímica del Camp de Tarragona i la indústria automobilística valenciana.
En aquest sentit, ha afegit que 'la realització d'aquestes actuacions no sols afavoriria la competitivitat de les empreses, sinó que serviria per millorar la connectivitat i les variants de transport de viatgers de les terres de l'Ebre'.
En primer lloc, ha esmentat l'adaptació a l'amplada estàndard del tram entre Vandellòs i Castelló, en el qual Adif té adjudicats dos contractes d'obra per a la conversió a l'amplada estàndard, l'adjudicació dels quals es va aprovar el 25 d'abril del 2014. Sobre aquest tram, la diputada de CiU ha alertat que 'tot i que aquests contractes estan adjudicats per a l'amplada estàndard, en el moment actual el Ministeri de Foment analitza la possibilitat d'implementar l'amplada mixta i això pot tenir incidència en el termini perquè caldria un nou projecte constructiu i una nova licitació d'obres amb un cost superior a l'actual'.
La diputada també ha esmentat el nou corredor del Camp de Tarragona, entre Vila-seca i Vandellòs, que inclou les connexions del nou traçat amb el corredor Vila-seca-Tarragona, la connexió amb la línia d'alta velocitat (cap a Lleida i Barcelona), la reposició de l'estació de l'Hospitalet de l'Infant en un nou emplaçament al nord-oest dels nuclis actuals i la reposició de l'estació de Cambrils en un nou emplaçament al nord-oest del nucli urbà. El Ministeri de Foment va anunciar la seva finalització i posada en servei l'any 2015.
En tercer lloc, hi ha l'adaptació a l'amplada mixta del tram Castellbisbal-Vila-seca, on Adif té adjudicats els quatre contractes d'obra des de fa un any per a la conversió a l'amplada mixta d'aquest corredor de 97 km i només ha començat les obres prèvies de desviament de serveis.
http://www.vilaweb.cat/noticia/4202101/20140706/ciu-reclama-govern-espanyol-executi-obres-corredor-mediterrani-acabi-2015.html
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada