dissabte, 28 de juny del 2014

Rajoy: "No sotmetré a referèndum l'existència del meu país"

27/06/2014

DRET A DECIDIR - REFERENDUM

"No puc fer-ho jo ni pot fer-ho cap dirigent en qualsevol lloc del món", assegura el president espanyol, obviant Escòcia


Xavier Lladó



Rajoy, avui a Brussel·les



El president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, ha sentenciat avui la seva negativa a la consulta: "No sotmetré a referèndum l'existència del meu país". Ha dit que està disposat a dialogar amb el president català si retira la consulta que planteja.

Ho ha manifestat durant la roda de premsa posterior a la reunió del Consell Europeu a la qual ha assistit a Brussel·les i que ha servit per elegir el president de la pròxima Comissió Europea, el candidat del PPE, Jean-Claude Juncker.

Rajoy ha insistit que la seva opinió sobre la consulta ja és sabuda i és "molt clara" i ha reiterat que no
pot plantejar ni la mera possibilitat de la consulta perquè "no puc fer-ho jo ni pot fer-ho cap dirigent en qualsevol lloc del món". Ha obviat d'aquesta manera que el primer ministre britànic, David Cameron, ha permès el referèndum sobre la independència d'Escòcia. Rajoy, en canvi, es mostra tancat respecte a Catalunya. "És una qüestió de sentit comú", ha indicat. Sobre una futura reunió amb el president de la Generalitat, Artur Mas, ha assegurat que no està sobre la taula i que "no es tracta de generar més problemes en aquest moment".


http://www.elsingular.cat/cat/notices/2014/06/rajoy_no_sotmetre_a_referendum_l_existencia_del_meu_pais_101528.php