dilluns, 9 de juny del 2014

La caverna esgarrifada pel “col•laboracionisme” de l’Instituto Cervantes amb el procés

Asseguren que l'Instituto Cervantes de Nova York va promocionar els vins catalans amb una “estelada” i un mapa independentista


Rebombori a la caverna. Acusen l’Instituto Cervantes, institució dedicada a difondre la cultura espanyola, de complicitat “amb les iniciatives independentistes” i asseguren que el col·laboracionisme d’algues institucions de l’Estat espanyol amb l’independentisme “genera cada vegada més estupor i indignació entre molts dels que s'oposen a la ruptura”. El detonant ha estat l’acte de promoció de vins catalans organitzat per 16 empreses catalanes a la seu de l'Institut Cervantes a Nova York, dimecres passat. El telenotícies migdia de TV3 va emetre un petit reportatge de l’esdeveniment en el que es podia veure una estelada al jardí de la institució espanyola.  



Atacs des de les xarxes socials a L’Instituto Cervantes

El fet va motivar atacs i crítiques a l’Institut Cervantes des de les xarxes socials i la institució es va excusar amb dues piulades a Twitter explicant que només es va limitar a llogar uns espais a l'Associació exportadora de vins catalana i que "rebutja l'ús de les seves instal·lacions per a la difusió de símbols contraris al marc constitucional".


Les 16 empreses catalanes decidides a exportar

Abadal, Agustí Torello Mata, Castell del Remei, Cèrvoles, Codorniu, Giró del Gorner, La Fou, Mas Blanc, Pinord, Raimat, Rexach Baqués, Scala Dei, Torelló, Torres, Trias Batlle i Vilarnau, van reunir destacats importadors, restauradors i premsa local especialitzada per promocionar els seus productes i incentivar l’exportació.