dissabte, 28 de juny del 2014

Interès britànic per la nova diplomàcia catalana

27/06/2014

CATALUNYA

La revista anglesa 'Place Branding and Públic Diplomacy' publica una recerca sobre la marca Catalunya


Bernat Vilaró



El conseller de la Presidència, Francesc Homs


La revista anglesa 'Place Branding and Públic Diplomacy', una de les més prestigioses en aquesta matèria, ha publicat un estudi sobre l'impacte de la marca Catalunya a escala internacional. L'article, que analitza la diplomàcia catalana des d'un punt de vista cultural i geogràfic, és obra dels investigadors Jordi de San Eugenio i Jordi Xifra, de la Universitat de Vic i de la Pompeu Fabra.

En l'article s'hi destaca que Catalunya, "una regió autònoma d'Espanya amb una història pròpia antiga", té un Govern que usa la cultura del territori per a posicionar-se internacionalment i
explicar els seus valors. El document, titulat El cas de la diplomàcia cultural de Catalunya, parla també de l'anomenada "diplomàcia del nínxol", en referència a les diplomàcies "implementades en petits territoris" amb el desig de tenir "més geopolítica líquida".

L'article també afirma que l'estratègia internacional de Catalunya es basa en una política concreta i efectiva "per a transformar-la en una proposta cultural, verbalitzada a través del Pla d'Acció Estranger 2010-2015". Segons la revista anglesa, la diplomàcia catalana actua com una mena d'ambaixada "pels valors i atributs" del territori, en substitució de la "clàssica diplomàcia governamental que, en no ser un Estat, Catalunya no pot exercir".


http://www.elsingular.cat/cat/notices/2014/06/la_nova_diplomacia_catalana_101520.php

2 comentaris :

Anònim ha dit...

Very interesting study. Thanks for sharing!

Rosa Mary ha dit...

placebrandobserver Thank you for your interest with the people of Catalunya