CATALUNYA
La revista anglesa 'Place Branding and Públic Diplomacy' publica una recerca sobre la marca Catalunya
Bernat Vilaró
El conseller de la Presidència, Francesc Homs |
La revista anglesa 'Place Branding and Públic Diplomacy', una de les més prestigioses en aquesta matèria, ha publicat un estudi sobre l'impacte de la marca Catalunya a escala internacional. L'article, que analitza la diplomàcia catalana des d'un punt de vista cultural i geogràfic, és obra dels investigadors Jordi de San Eugenio i Jordi Xifra, de la Universitat de Vic i de la Pompeu Fabra.
En l'article s'hi destaca que Catalunya, "una regió autònoma d'Espanya amb una història pròpia antiga", té un Govern que usa la cultura del territori per a posicionar-se internacionalment i
explicar els seus valors. El document, titulat El cas de la diplomàcia cultural de Catalunya, parla també de l'anomenada "diplomàcia del nínxol", en referència a les diplomàcies "implementades en petits territoris" amb el desig de tenir "més geopolítica líquida".
L'article també afirma que l'estratègia internacional de Catalunya es basa en una política concreta i efectiva "per a transformar-la en una proposta cultural, verbalitzada a través del Pla d'Acció Estranger 2010-2015". Segons la revista anglesa, la diplomàcia catalana actua com una mena d'ambaixada "pels valors i atributs" del territori, en substitució de la "clàssica diplomàcia governamental que, en no ser un Estat, Catalunya no pot exercir".
http://www.elsingular.cat/cat/notices/2014/06/la_nova_diplomacia_catalana_101520.php
2 comentaris :
Very interesting study. Thanks for sharing!
placebrandobserver Thank you for your interest with the people of Catalunya
Publica un comentari a l'entrada