Ensenyament destaca l'increment de punts dels 96 centres on s'ha començat una auditoria pedagògica
Destaca la millora en matemàtiques que ha pujat quasi 5 punts respecte el 2013
La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau Foto: ACN. |
Pel que fa als resultats d'aquestes proves que avaluen les competències bàsiques dels alumnes
catalans de sisè de primària, aquests milloren en les 4 assignatures avaluades respecte el curs passat. La llengua catalana passa de 71,1 punts a 75,5, la llengua castellana passa de 73 punts a 75,4, les matemàtiques registren la millor pujada passant de 76,3 punts a 81 i, per últim, la llengua anglesa passa de 73 punts a 75,1.
Segons Rigau, les puntuacions de català i de castellà demostren que l'objectiu de que els alumnes acabin la ESO amb una “total equivalència” entre les dues llengües, ja es compleix al final de la primària. “L'alumne que és bo en català, és bo en castellà”, ha dit Rigau, afegint que “el que no és bo, no ho és per un problema lingüístic sinó d'aprenentatge”.
Analitzant els resultats, Rigau també ha volgut destacar que el percentatge d'alumnes que en les 4 matèries no van demostrar els coneixements mínims només supera el 15% (l'objectiu marcat pel departament en l'horitzó 2018) en el cas de la llengua anglesa (15,9%), tot i això, respecte l'any passat aquest percentatge millora “significativament” ja que era d'un 19%.
Pel que fa a les puntuacions obtingudes en matemàtiques, destaca la millora obtinguda, en especial pel que fa als àmbits d'espai, mesura i gràfics, un repte del departament. En llengua anglesa, hi ha hagut un canvi de comportament en expressió escrita respecte l'any passat i enguany el 19% dels alumnes de sisè se situen en el nivell baix de puntuacions en aquest apartat, però més de la meitat es troba en el nivell alt.
L'anàlisi de les proves també fa palesa l'equitat del sistema. Rigau ha ressaltat que “la variació entre centres és mínima, on hi ha les diferències és dins de cada centre, i això reforça la personalització de l'aprenentatge”. L'equitat també es demostra en termes territorials, ja que hi ha poques diferències segons el territori, fet que per Rigau garanteix “als alumnes la igualtat d'oportunitats en una determinada franja de qualitat. Això és la igualtat en el sistema, que el territori no marca –tant si estàs a la costa o en entorn rural– tenir la mateixa igualtat d'oportunitats”.
Auditories pedagògiques.
Els
centres que han participat en les auditories pedagògiques, escoles amb
una alta complexitat situats en entorns socioeconòmics desfavorits,
proposades pel departament d'Ensenyament, són els centres que més
millores en els resultats de les proves d'avaluació de sisè de primària.
“Fa un any ens vam comprometre a no deixar sols els centres d'alta complexitat, ens fa goig poder demostrar quina és la realitat. Estem en un procés claríssim de millora en l'educació primària, en equitat, en excel·lència i llimant les realitats pròpies del sistema. Aquesta és la fortalesa de l'escola, si aquesta serveix per llimar les diferències que l'entorn condiciona, és que funciona”, ha dit la consellera.
Durant aquest curs escolar, un total de 96 centres de primària públics han estat objecte d'auditoria pedagògica, quan l'any passat les proves de sisè de primària van posar de manifest que hi havia 8.000 alumnes que no superaven tres de les matèries avaluades a les proves.
Durant aquest curs, l'acompanyament a aquests centres ha comportat, per la consellera Rigau, reduir les desigualtats i aconseguir millorar alhora la motivació dels alumnes. Per exemple, en llengua catalana els centres participants en les auditories han obtingut 4,5 punts més que la mitjana d'evolució de Catalunya, i en matemàtiques la puntuació és de 6,3 punts més que la mitjana catalana.
Rigau ha anunciat que el departament farà un “reset” amb un dels centres que aquest curs ha rebut una auditoria pedagògica. Es tracta d'una escola situada al Prat de Llobregat que tancarà “administrativament” i es “refundarà” amb una nova plantilla. La consellera ha explicat que es tracta d'una escola que “té necessitat de tot” i per això conjuntament amb el centre han acordat començar un projecte educatiu nou mantenint l'alumnat.
“Fa un any ens vam comprometre a no deixar sols els centres d'alta complexitat, ens fa goig poder demostrar quina és la realitat. Estem en un procés claríssim de millora en l'educació primària, en equitat, en excel·lència i llimant les realitats pròpies del sistema. Aquesta és la fortalesa de l'escola, si aquesta serveix per llimar les diferències que l'entorn condiciona, és que funciona”, ha dit la consellera.
Durant aquest curs escolar, un total de 96 centres de primària públics han estat objecte d'auditoria pedagògica, quan l'any passat les proves de sisè de primària van posar de manifest que hi havia 8.000 alumnes que no superaven tres de les matèries avaluades a les proves.
Durant aquest curs, l'acompanyament a aquests centres ha comportat, per la consellera Rigau, reduir les desigualtats i aconseguir millorar alhora la motivació dels alumnes. Per exemple, en llengua catalana els centres participants en les auditories han obtingut 4,5 punts més que la mitjana d'evolució de Catalunya, i en matemàtiques la puntuació és de 6,3 punts més que la mitjana catalana.
Rigau ha anunciat que el departament farà un “reset” amb un dels centres que aquest curs ha rebut una auditoria pedagògica. Es tracta d'una escola situada al Prat de Llobregat que tancarà “administrativament” i es “refundarà” amb una nova plantilla. La consellera ha explicat que es tracta d'una escola que “té necessitat de tot” i per això conjuntament amb el centre han acordat començar un projecte educatiu nou mantenint l'alumnat.
http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/2-societat/-/751764-els-alumnes-catalans-milloren-els-resultats-en-totes-les-assignatures-avaluades-en-les-proves-de-6e-de-primaria.html?piwik_campaign=twitter&piwik_kwd=nacional&utm_source=twitter&utm_medium=nacional&utm_campaign=autor&f=El+Punt+Avui
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada