Dijous
15.05.2014
17:45
S'oposa la cessió de les dades municipals a la Generalitat en les al·legacions de cas del padró de Cabrils
La Fiscalia de Barcelona considera que el govern català no
té competències per convocar una consulta d'autodeterminació perquè
l'estatut no l'empara. En l'escrit d'al·legacions, la fiscalia es
pronuncia en contra que l'Ajuntament de Cabrils pugui cedir les dades
del padró a la Generalitat per fer la consulta.
Així, es posiciona en favor del veí
que va impugnar l'acord perquè considerava que la consulta era
inconstitucional i que l'ajuntament no podia cedir les dades personals
dels veïns a una altra administració per un
acte fora de les seves
competències. Un jutjat de Barcelona va suspendre cautelarment l'acord, però després es va fer enrere i va prohibir només de cedir les dades del veí denunciant.
Ara el fiscal Abel Carmelo Andrade Ortiz es refereix a
nombrosa jurisprudència sobre protecció de dades, competències
municipals i fins i tot la sentència contra l'estatut i la recent sobre
la declaració de sobirania del Parlament.
Segons el fiscal, l'acord del ple municipal no és un acte polític, sinó un acte amb 'finalitat política'. Recorda que els ajuntaments no tenen consideració d'organismes amb capacitat política, com el govern espanyol o els autonòmics, sinó simplement d'administració municipal. Per això considera que l'acord per a cedir el padró i mitjans materials per fer la consulta té efectes jurídics i pot ser impugnat als tribunals.
El ministeri públic recorda que la cessió de dades entre administracions públiques només es pot fer amb el permís del ciutadà o, en el cas que ho empari una llei, per fer efectives les competències i obligacions de les administracions. El fiscal considera que en el cas de Cabrils no hi havia consentiment del ciutadà i tampoc cap llei que empari la consulta, ja que aquesta es farà sobre una matèria que no és competència de la Generalitat.
Igualment, segons el fiscal, l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades (ACPD) no té legitimitat per intervenir en el procés com a part demandada, com va fer, ni tant sols per assessorar el jutge. De fet, diu que l'ACPD, que va legitimar l'Ajuntament de Cabrils per prendre l'acord, hauria de respondre davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.
Segons el fiscal, l'acord del ple municipal no és un acte polític, sinó un acte amb 'finalitat política'. Recorda que els ajuntaments no tenen consideració d'organismes amb capacitat política, com el govern espanyol o els autonòmics, sinó simplement d'administració municipal. Per això considera que l'acord per a cedir el padró i mitjans materials per fer la consulta té efectes jurídics i pot ser impugnat als tribunals.
El ministeri públic recorda que la cessió de dades entre administracions públiques només es pot fer amb el permís del ciutadà o, en el cas que ho empari una llei, per fer efectives les competències i obligacions de les administracions. El fiscal considera que en el cas de Cabrils no hi havia consentiment del ciutadà i tampoc cap llei que empari la consulta, ja que aquesta es farà sobre una matèria que no és competència de la Generalitat.
Igualment, segons el fiscal, l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades (ACPD) no té legitimitat per intervenir en el procés com a part demandada, com va fer, ni tant sols per assessorar el jutge. De fet, diu que l'ACPD, que va legitimar l'Ajuntament de Cabrils per prendre l'acord, hauria de respondre davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada