divendres, 5 de maig del 2017

López Bofill: ‘Hi ha una unitat de la policia espanyola que segueix les opinions dels independentistes’



PAÍS - PRINCIPAT







El jurista i professor de dret ha estat encausat per haver expressat unes opinions a Twitter 

















05.05.2017  10:43





El jurista i professor de dret constitucional Hèctor López Bofill declararà dilluns a la Ciutat de la Justícia de Barcelona per presumptes delictes d’injúries contra l’autoritat, amenaces a un col·lectiu professional i amenaces als drets fonamentals. El motiu de tot plegat és una sèrie de piulets a Twitter. La citació la va rebre el 24 d’abril i dies després va poder consultar l’expedient del cas. Avui ha decidit de fer pública i denunciar la situació.



López Bofill ha explicat a VilaWeb que espera que el cas s’arxivi, que és un atac de la fiscalia a la llibertat d’expressió i que hi ha una unitat de la policia espanyola destinada a seguir les opinions polítiques dels independentistes.



Com valoreu que us hagin encausat?
—Ho trobo molt perillós per a la llibertat de la ciutadania. Això causa un efecte descoratjador, fa que tothom hagi d’anar més amb compte amb allò que diu o escriu. Es veu que l’independentisme es troba sota la mirada de la policia espanyola i que les opinions polítiques es troben sota sospita. Em sembla perillosíssim i marca la deriva autoritària que segueix l’estat espanyol.



Us ha sorprès?

—Sí, em va sorprendre molt. No esperava que ens trobéssim en aquest nivell de restricció de llibertats. I em sorprendrà encara més segons com evolucioni el procés judicial, perquè aquest cas és d’arxivament directe. Si hi ha una unitat policíaca dedicada a això, han de justificar què fan. I em fa por que això ho considerin el fiscal i el jutge.



Hi ha una unitat de la policia destinada a controlar les opinions polítiques?
—N’estic convençut. Quan vaig rebre la citació pensava que era per alguna querella d’una entitat unionista. Quan em van deixar veure l’expedient vaig comprovar que era una unitat d’informació de la policia espanyola que es dedicava a seguir les opinions polítiques dels independentistes. Això col·loca la policia espanyola al nivell de la policia política del pitjor record.



Com encareu la declaració del dilluns?
—Reconeixeré l’autoria dels tweets i n’explicaré el contingut, perquè sembla que no l’entenguin. En cap moment no hi ha cap amenaça ni coacció. Senzillament, és la meva opinió respecte dels processos i les condemnes de Mas, Ortega, Rigau i Homs. A més, les amenaces han de ser creïbles i jo sóc un modest professor universitari.



I els altres piulets?
—Em sembla que els han entesos malament. Només vaig donar suport a Francesc Homs. I el piulet que deia que tota reforma constitucional, per desgràcia, demana morts, va ser una cita que no tenia res a veure amb Catalunya i l’estat espanyol. Encara més, em lamentava que fos així! Em va consternar i vaig demanar disculpes posteriorment per si algú s’havia ofès. A més, eren cites acadèmiques. Ja ataquen fins i tot la llibertat de ciència.



Creieu que us absoldran?
—Espero que s’arxivi d’entrada. Però el simple fet que hagin fet aquest informe i tot plegat potser revela que hi ha la intencionalitat de processar-me i de condemnar-me. Una de les coses que em fan por és que es dediquin a atacar selectivament treballadors públics, com és el meu cas, per a acovardir-los en vista d’un eventual suport al procés independentista.







Enllaç noticia :