Amb l’excusa de la macro fusió liderada per l’empresària catalana Sol Daurella, aquesta ha decidit situar a la capital anglesa la seu de la nova companyia, el procés català ha estat clau
Que millor que afrontar el
procés català cap a la independència tenint “la Coca-Cola” a les dues
cistelles, aprofitant que la macro fusió liderada des de Catalunya
converteix l’empresa en un referent mundial, que millor que adaptar-se a
la inevitable independència de Catalunya des de la capital financera
d’Europa. El gol per l’esquadra de la presidenta de la nova companyia
Sol Daurella ha estat espectacular, en una entrevista a La Vanguardia
diu que han informat a la Casa Real, al Govern Espanyol i al president
Mas, com una simple operació comercial, però la realitat és que la
decisió els permet afrontar el procés independentista català millors
condicions.
Els consumidors catalans de Coca-Cola representen més del 10% del negoci i no les poden consumir etiquetades en català
Segons les dades de la nova companyia, Espanya (en el seu format actual) representa el 21% del negoci, i els territoris de parla de catalana el 10%, però fins ara ens neguen poder consumir els productes elaborats etiquetats en català. En canvi els consumidors islandesos (menys de l’1%) els portuguesos (1%), els suecs(4%) o noruegs (4%) si que gaudeixen de l’etiquetatge en la seva llengua. Què impedeix a la nova gran empresa liderada per la catalana Sol Daurella(companya del vici-president del Barça, Carles Vilarrubí) fer el gest ni que sigui per amor propi?
Sabeu el motiu per què la Coca-Cola etiqueta en islandès? Sol Daurella és la consol honoraria d’Islàndia a Barcelona
Sol Daurella i la seva família tenen una important empresa de comercialització de salmó Copesco & Sefrisa, una de les empreses líders del mercat espanyol del salmó fumat que li ha permès convertir-se en cònsol honoraria d’Islàndia. Si per etiquetar en català els productes Coca-Cola cal que la nombrem cònsol honoraria de Catalunya a Londres, fem-ho.
Etiquetar en català els productes de la Coca-Cola no és un problema de diners, és un pànic excessiu a un presumpte “boicot espanyol”
Que els islandesos (menys de l’1% del negoci) puguin consumir els productes Coca-Cola en el seu idioma és la prova evident que el problema no són els diners, fins al moment i malgrat les campanyes intensives de la Plataforma per la Llengua no han pogut forçar el tomb a l’etiquetatge en català, el pànic a un boicot espanyol ha guanyat la partida. Com ja van dir en el seu dia i mai ha estat negat, la independència ens portarà l’etiquetatge en català de la Coca-Cola.
Sol Daurella, ni que sigui per amor propi, ni que sigui des de Londres i per preparar el camí inevitable d’una Catalunya independent, etiqueti en català la Coca-Cola #CocaColaenCAT
Tant sols és una proposta comercial, els catalans consumim els seus productes (més del 10% del negoci de la nova empresa) i això que no els etiqueten en català, el nou flamant consell d’administració de la companyia ho pot entendre? Quina millor publicitat que la nova empresa fes un gest de normalitat com ja fan a Islàndia, Portugal, Suècia o Noruega?
Enllaç noticia :
http://www.directe.cat/noticia/424105/coca-cola-es-prepara-per-adaptar-se-a-la-catalunya-independent-des-de-londres
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada