La construcció al 2008 va costar 450 milions d’euros. Ara s'ha venut per 45.000 vegades menys diners.
Redacció
L'aeroport de Ciudad Real, desert |
L’aeroport de Ciudad Real, quasi tan famós com el de Castelló perquè tampoc hi volaven avions, ha estat venut a subhasta a un grup xinès -Tzaneen Internacional- per la sorprenent quantitat de 10.000 euros. La construcció del recinte aeroportuari al 2008 va costar 450 milions d’euros de diners oficialment privats, però amb grans ajudes públiques. És a dir, la venda s’ha tancat per 45.000 vegades menys que el cost d’aquest faraònic projecte impulsat a l’ombra pel govern manxec.
No obstant això, com que el preu ofert per la companyia xinesa és inferior al 70% del valor de taxació imposat per l’administració concursal (28 milions d’euros), s’ha obert un nou termini perquè qualsevol empresa pugui millorar aquesta oferta abans del 14 de setembre. Si d’ara a aleshores ningú posa sobre la taula els 28 milions, l’aeroport quedaria en mans de Tzaneen, sense deutes, per 10.000 euros. El febrer del 2014 ja va sortir, sense èxit, a la venda per 100 milions d’euros. La setmana passada tampoc va trobar comprador per 80 milions.
L’interès d’aquest grup xinès està en destinar les instal·lacions al transport de mercaderies, segons ha avançat en un comunicat. “La compra de l’aeroport és el primer pas per crear un gran hub (centre d’interconnexió) de logística a l’àrea de Ciudad Real, especialitzat en el transport, magatzematge i distribució de mercaderies de diverses àrees geogràfiques, amb especial atenció a mercat xinès que, es considera, pot ser un gran operador comercial interessat en utilitzar Ciudad Real com a cap de pont pels seus productes tan manufacturats com semi-manufacturats que poguessin completar el procés productiu a Castella-La Mancha”, explica.
L’aeroport va deixar de fer vols comercials el 2010 i va tancar definitivament l’abril del 2012. El 2009, quan l’aeròdrom estava operatiu i uns mesos abans del concurs de creditors, l’aleshores president manxec José María Barreda va xifrar en 3.000 llocs de feina, entre directes i indirectes, que generaria i va arribar a dir que canviaria el teixit productiu castellà-manxec “en la mesura que suposa una infraestructura bàsica que no teníem”.
L’accionariat d’aquella empresa estava formada per Domingo Díaz de Mera, que d’alguna manera liderava l’operació. Aquest home havia aconseguit fer campió d’Europa d’handbol el BM Ciudad Real –el primer campió europeu de la regió- a cop de talonari, però també va enfonsar-lo fins a fer-lo desaparèixer pels deutes. Al projecte aeroportuari l’acompanyaven els germans Barco Fernández, l’expresident de la Cambra de Comerç de Ciudad Real, Juan Antonio León Treviño, l’expresident de la caja Castilla-La Mancha, Juan Pedro Hernández Moltó, l’alcaldessa de Ciudad Real, Rosa Romero, els contructors Antonio Méndez Pozo i Aurelio González, a part del propi Barreda, amic íntim de De Mera.
Enllaç noticia :
http://www.elsingular.cat/cat/notices/2015/07/un_grup_xines_compra_l_aeroport_de_ciudad_real_per_10.000_euros_110864.php
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada