dijous, 9 d’abril del 2015

Europa talla l’aixeta a Espanya

Dijous, 9 d'abril de 2015 05:00 h

En un informe demolidor del Tribunal de Comptes europeu, es qüestionen les inversions que s’han fet des de la Comissió Europea als aeroports espanyols durant la darrera dècada.


Un informe del Tribunal de Comptes europeu ha posat en situació d’alerta la Comissió Europea, presidida per Jean-Claude Juncker. El document qüestiona les inversions realitzades durant la darrera dècada per finançar projectes ens infraestructures clau d’Europa. Concretament, l’informe denuncia que gairebé el 25% dels fons Feder i d’altres de cohesió han anat a parar a vuit aeroports espanyols infrautilitzats. Juncker prepara nous criteris per al pla 2012-2020.
 
La xarxa de corredors ferroviaris europeus


El despilfarro espanyol


Espanya es va endur el 25% de les subvencions, Polònia el 24, però els resultats finals hi han estat realment bons



A l’Estat espanyol se li ha acabat el bròquil. L’informa constata molt clarament que la política d’inversions espanyola dels darrers emps ha estat absolutament nefasta i improductiva. Els aeroports de Madrid-Barajas, Fuerteventura, Múrcia, Badajoz, Burgos, Córdoba, La Palma i Vigo van rebre subvencions durant el període 2000-2013 i, d’aquests, només els tres primers tenen perspectives d’aconseguir un equilibri a mig termini. La resta tenien menys passatgers el 2013 que el 2007. Aquests aeroports es van endur 685 milions d’euros amb una rendibilitat final nul·la o deficitària. Això ha indignat diversos diputats francesos que preguntaran el perquè vuit infraestructures ruïnoses d’Espanya es van endur el 25% dels citats fons comunitaris.

Europa tanca l’aixeta a Espanya

La reacció del president de la Comissió Europea, Jean Claude Juncker ha estat determinada. A partir d’ara, Europa ha decidit restringir les subvencions que atorga a infraestructures que realment ho necessitin. Pel que fa a matèria aeroportuària, la CE només subvencionarà aeroports que estiguin inclosos a la xarxa TEN-T, o sigui, la xarxa transeuropea de transports i els nou corredors de la UE. Només El Prat compleix els requisits d’unir en una sola ciutat ferrocarril, aeroport i port. És per això que en tot l’Estat espanyol a partir d’ara només l’aeroport de Barcelona podrà optar a aquest tipus de subvencions.


Enllaç noticia :