El Govern espanyol pretenia impulsar una fundació privada amb fiançament de les grans empreses de l’IBEX 35 per fomentar la imatge d’Espanya a l’exterior que s’ha frustrat
La Fundació Empresas por España, havia de
ser un canal directe del Govern espanyol per coordinar l’estratègia
comercial internacional de les grans empreses espanyoles i de passada
havia de suplir la manca de fons del govern espanyol per impulsar la
Marca Espanya.
Però l’operació s’ha frustrat, segons informen alguns
mitjans madrilenys, per la negativa de bona part les deu empreses de
l’IBEX 35 cridades a fer aportacions de 200.000 euros anuals per cobrir
un
pressupost de 2 milions d’euros el 2015.
L’Alt Comissionat de la
Marca Espanya, Carlos Espinosa de los Monteros, confiava tant en el sí
incondicional de les empreses que va delegar l’elaboració dels estatuts
al despatx Garrigues i l’elaboració d’un pla estratègic a la consultora
Accenture, però s’ha trobat amb una descomunal botifarra.
L’operació de la Marca Espanya pretenia comptar amb les derrames del
Banc de Santander, BBVA, Banco Popular, Caixabank, Endesa, Iberdrola,
Zara, Abertis, Enagás, Telefónica o OHL, entre altres. I prèvia
comptar amb una altra figura jurídica, la de soci de la fundació i
tenia la intenció de sumar esforços amb la participació de El Corte
Inglés, Pascual, Desigual, Alsa, Room Mate, Osborne, Torres o el Museu
Thyssen.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada