dilluns, 7 de juliol del 2014

Botifarra de l’IBEX 35 a la Marca Espanya

Dilluns, 7 de juliol de 2014 05:00 h

El Govern espanyol pretenia impulsar una fundació privada amb fiançament de les grans empreses de l’IBEX 35 per fomentar la imatge d’Espanya a l’exterior que s’ha frustrat










La Fundació Empresas por España, havia de ser un canal directe del Govern espanyol per coordinar l’estratègia comercial internacional de les grans empreses espanyoles i de passada havia de suplir la manca de fons del govern espanyol per impulsar la Marca Espanya. 

Però l’operació s’ha frustrat, segons informen alguns mitjans madrilenys, per la negativa de bona part les deu empreses de l’IBEX 35 cridades a fer aportacions de 200.000 euros anuals per cobrir un
pressupost de 2 milions d’euros el 2015.

 L’Alt Comissionat de la Marca Espanya, Carlos Espinosa de los Monteros, confiava tant en el sí incondicional de les empreses que va delegar l’elaboració dels estatuts al despatx Garrigues i l’elaboració d’un pla estratègic a la consultora Accenture, però s’ha trobat amb una descomunal botifarra. 

L’operació de la Marca Espanya pretenia comptar amb les derrames del Banc de Santander, BBVA, Banco Popular, Caixabank, Endesa, Iberdrola,  Zara, Abertis, Enagás, Telefónica o OHL, entre altres. I prèvia  comptar amb una altra figura jurídica, la de soci de la fundació i tenia la intenció  de sumar esforços amb la participació de El Corte Inglés, Pascual, Desigual, Alsa, Room Mate, Osborne, Torres o el Museu Thyssen.