dissabte, 3 de maig del 2014

Sensibilitat “marca Espanya”: utilitzen la imatge d’un menor per promocionar els toros

Dissabte, 3 de maig de 2014 12:35 h

“Una aposta pel demà” diu el cartell de promoció de la temporada taurina de La Feria de Abril a la Maestranza de Sevilla que protagonitza un nen de 12 anys


Ara que el món del toreig està en decadència, els promotors de la temporada taurina de la Maestranza han considerat que utilitzar la imatge d’un menor que somia ser torero, en la cartelleria de promoció de la temporada taurina i en el vídeo que anuncia descomptes en els abonaments, els permet matar dos ocells d’un tret. Per una banda promocionen la temporada i per l’altra incentiven l’afició al toreig entre els pre-adolescents tot insinuant que aquesta és una aposta de futur. La polèmica està servida, com recull el diario.es, pel fet que la campanya pot contravenir un recent informe del Comitè dels Drets del Nen de l’ONU  que recomana una "eventual" prohibició de la participació activa o com espectadors dels menors a les corregudes de toros, mentre insta els països a adoptar mesures de sensibilització sobre la violència associada a les corregudes de toros i l’impacte sobre els infants.





Mentre Espanya és a la cua d’Europa en educació s’ensenya als nens “l’art” de la tortura i mort animal i la vida i obra de Manolete

Segons dades del Govern espanyol, cada vegada es compren menys entrades per assistir a les corregudes de toros i la davallada de “La Fiesta” any rere any és una realitat. El toreig s’ha convertit en un negoci agònic que defensen amb ungles i dens una minoria aferrada al passat i que el PP vol reviscolar a base de declarar el toreig Bé d’Interés Cultural. A l’ampara del BIC es pot afavorir que

les escoles de les comunitats autònomes que han declarat la “Fiesta” bé d’interés cultural, puguin impartir cursos de tauromàquia i que als temaris oficials s'incorporin continguts sobre el toreig. A més de ser una forma encoberta d’omplir les arques dels empresaris taurins a través de l’1% cultural del patrimoni històric que obliga a repartir aquest percentatge del pressupost total de la comunitat autònoma entre tots els Béns Culturals de la mateixa. La Junta d’Andalusia, Castella i Lleó, Madrid, El País Valencià, Múrcia i Extremadura entre les comunitats que han declarat la “Fiesta” com a bé d’interés cultural.


http://directe.cat/347668