dijous, 22 de maig del 2014

Nacho Vegas: "M’agradaria que Catalunya es proclamés independent"

22/05/2014

INDEPENDÈNCIA

El cantant asturià s’indigna: "Em sembla una agressió molt greu a la democràcia i al poble català que se li negui el dret a decidir"

 

Nerea Rodríguez



El cantant Nacho Vegas


El cantant asturià Nacho Vegas ha mostrat avui el seu suport al dret a decidir de Catalunya i al fet que sigui independent: “A mi m’agradaria que Catalunya es proclamés independent”, i argumenta: “Més que res perquè això significaria tombar coses que estan molt assumides des de fa dècades i al darrere vindrien molts més canvis profunds”.

En una entrevista al diari ‘La Vanguardia’, Vegas manifesta que “sempre he estat a favor del dret d’autodeterminació. Aquest dret es pot atacar des de molts fronts, però des del democràtic és evident
que no. Em sembla terrible el que està passant”, i constata que “encara que des de fora el debat és molt present, aquí realment està a tot arreu”.

Alhora, deixa clar: “Em sembla una agressió molt greu a la democràcia i al poble català que se li negui el dret a decidir. És la gent que viu a Catalunya la que ha de decidir”. En aquest sentit, desitja: “Espero que us ho deixin fer”. Preguntat per què en pensa del fet que l’esquerra espanyola s’hagi posicionat en contra del dret a decidir, respon: “A mi em sorprèn i em decep”.

“No tant per l’esquerra institucional, si consideren el PSOE com a esquerra, com per la postura tèbia d’IU, que més aviat aposta per callar”, constata. Vegas creu que “en realitat tot entronca una mica amb la cultura de la transició, que se sustenta en una maquinària molt poderosa, en bona part al servei de la unitat d’Espanya”.

El cantant asturià vaticina que “no crec el PP es mogui. N’estic al cas. Tot apunta a un xoc de trens, que no està malament”. I sentencia: “Però vés a saber, tal com és l’Estat espanyol, és capaç d’una intervenció militar. Jo què sé, tio... Les brigades asturianes vindrem a donar-vos suport, ha ha ha!”, bromeja.

Us reproduïm a continuació un fragment de l’entrevista a Nacho Vegas a ‘La Vanguardia’:

Atès que la política impregna les seves lletres, què opina del conflicte Catalunya-Espanya?
Sempre he estat a favor del dret d’autodeterminació. Aquest dret es pot atacar des de molts fronts, però des del democràtic és evident que no. Em sembla terrible el que està passant. Encara que des de fora el debat és molt present, aquí realment està a tot arreu. Em sembla una agressió molt greu a la democràcia i al poble català que se li negui el dret a decidir. És la gent que viu a Catalunya la que ha de decidir. S’apel·la a raons historicistes per argumentar que no hi té dret. Espero que us ho deixin fer”.

D’altra banda, sorprèn el silenci de l’esquerra espanyola, d’artistes que s’han pronunciat per moltes altres causes.
A mi em sorprèn i em decep. No tant per l’esquerra institucional, si consideren el PSOE com a esquerra, com per la postura tèbia d’IU, que més aviat aposta per callar. En realitat tot entronca una mica amb la cultura de la transició, que se sustenta en una maquinària molt poderosa, en bona part al servei de la unitat d’Espanya. Aquest és un dels seus pilars, i si cau això, poden caure moltes coses. Per això a mi m’agradaria que Catalunya es proclamés independent. Més que res perquè això significaria tombar coses que estan molt assumides des de fa dècades i al darrere vindrien molts més canvis profunds.


http://www.elsingular.cat/cat/notices/2014/05/nacho_vegas_m_agradaria_que_catalunya_es_proclames_independent_100811.php