Dels 617 milions d’euros de beneficis declarats per l’empresa, 352 milions provenen de la gestió de les autopistes AP-7 i AP-2 a Catalunya
Segons l’anàlisi fet pel diari Expansión la major part de beneficis d’Abertis provenen, com fa anys, de l’activitat de cobrament dels peatges a Catalunya, això passa malgrat que any rere any l’empresa expandeix el seu negoci fora de l’estat espanyol. Les dades són preocupants, però a la vegada donen dades clau per la futura gestió de les autopistes a Catalunya. Mentre que els peatges fora de Catalunya li són molt menys rendibles, els peatges a Catalunya són una font inesgotable per obtenir beneficis, prova evident que els peatges a Catalunya han estat amortitzats des de fa anys. Les dades explicades pel diari Expansión confirmen el que des de fa mesos hem anat explicant des del directe!cat en el dossier sobre els peatges.
La clau d’aquests resultats tant extraordinaris a les autopistes catalanes els podem trobar en el famós conveni entre Abertis i el Ministeri de Foment presidit per Magdalena Álvarez
Segons consta a les dades auditades d’Abertis fins a l’any 2013 (foto adjunta) el deute de l’estat amb la companyia de peatges en virtut del conveni signat ascendeix a la xifra desorbitant acumulada de 1372 milions d’euros, un creixement exponencial que el darrer any els ha reportat quasi 300 milions.
Cal recordar que el conveni resta viu fins al final de la concessió a l’any 2021, segons dades del
mateix ministeri, el muntant total pot ascendir a una xifra entre 2.500 i 3000 milions d’euros. Tot per un conveni que garanteix a Abertis cobrar pel descens de cotxes, que hem explicat moltes vegades.
A l’estat li sortiria més a compte subvencionar els peatges per tal d’augmentar el trànsit a les autopistes, si l’augment complís les expectatives signades, el ministeri s’estalviaria molts milions.
Captura pantalla resultats Abertis on diu la xifra del conveni amb Maleni |
El Conseller Nadal va imitar la seva col·lega espanyola i va signar un conveni semblant al final del seu mandat.
A finals de 2013, la conselleria de Santi Vila deu més de 72 milions d’euros a Abertis. El descens de cotxes per l’autopista del Maresme li costa un ull de la cara al govern del president Mas i als catalans, per culpa d’un conveni mimètic que va signar Magdalena Álvarez i que Joaquim Nadal, aleshores conseller, va voler imitar. En quatre anys d’entrada en vigor suposa més de 72 milions d’euros (foto adjunta) amb un creixement exponencial, el darrer any, que ha suposat més de 20 milions d’euros. Fent una previsió prudent del cost, el conveni pot acabar triplicant els 96 milions d’euros en inversions que faria Abertis.
Captura pantalla resultats abertis on diu la xifra del conveni delconseller Nadal autopista Maresme |
http://directe.cat/348172
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada