dijous, 5 de desembre del 2013

Amnistia Internacional a Espanya veta que el premi "Ambassador of Conscience" es lliuri a Barcelona

05/12/2013

TRICENTENARI

La reconeguda ONG pels drets humans no vol que es vinculi el seu acte amb el Tricentenari del 1714


Mar Sabé

La secció espanyola de la reconeguda ONG internacional pels drets humans, Amnisitia Internacional, ha vetat que l’entrega del premi “Ambassador of Conscience” es lliure a Barcelona. L’acte, que ja tenia data i seu programada, el 19 de març al Palau de la Música, havia de formar part dels actes del Tricentenari del 1714 que s’està organitzat a la ciutat per tot l’any.

La notícia l’ha avançat Rac1, que ha fet una entrevista al comissari del Tricentenari a Barcelona, Toni Soler, que s’ha mostrat enfadat. “Estic emprenyat perquè era un dels actes que més ens agradava, hem intentat que el Tricentenari no parli de temes estrictament domèstics i en aquest cas és evident que no ho volen”, ha etzibat el periodista.

Soler ha destacat que va parlar amb Art of Amnesty, els únics organitzadors de l’acte, i que estaven molt satisfets amb la data i l’emplaçament. “Vam insistir que l’acte l’organitzaven únicament ells, amb el seu guió”, ha explicat Soler, que ha afirmat que els de la secció espanyola de l’ONG “de cap manera volien que és un acte a Barcelona coincidint amb el Tricentenari”. “Vaig parlar amb el president, tenien molta por”, ha continuat, “i em van argumentar que Amnistia no feia actes amb institucions polítiques tot i que això no és cert perquè a l’acte que vaig anar jo a Berlin fa poc el va presidir l’alcalde de la ciutat”.

“No ho entenc però ho comprenc, no volen que el Tricentenari es pugui associar amb valors universals com els que nosaltres volem destacar”, ha continuat el periodista, que ha recordat, per exemple, que la lluita del 1714 també va ser una lluita contra el règim absolutista.

“Pel que em sap greu és per la sucursal d’Amnistia aquí a Catalunya”, ha continuat, “ja que no té la culpa de res i ha perdut una bona oportunitat per fer-se notar”. “No em donaré de baixa de l’ONG però a la pròxima assemblea aniré allà a protestar”, ha conclòs.


http://www.elsingulardigital.cat/cat/notices/2013/12/amnistia_internacional_a_espanya_veta_que_el_premi_ambassador_of_conscience_es_lliuri_a_barcelona_97440.php