dijous, 26 de setembre del 2013

“Vaig néixer a Extremadura i voto independència per amor a Catalunya”

25/09/2013

Independència

Antonio Cuadrado, català d’origen extremeny, assegura que és independentista “no per la caixa” sinó perquè “Catalunya m’ha donat més del que podia esperar”


Albert Ribas


Antonio Cuadrado. Foto: Súmate
La transversalitat de l’independentisme queda clara amb l’exemple d’Antonio Cuadrado, un sabadellenc d’origen extremeny que explica els motius pels quals aposta per la independència de Catalunya al web de l’associació independentista ‘Súmate’ , formada principalment per “catalans de llengua i cultura espanyola”.

Al llarg del reportatge, Cuadrado explica la seva trajectòria vital i després de definir-se com a “demòcrata i treballador” confessa que “no sóc monàrquic, ni espanyol, ho demostra el meu DNI (el català). No em sento espanyol com els del PP, ni com els del PSOE, ni com Ciutadans. No!”.

Cuadrado deixa molt clars els motius pels quals ha arribat a la conclusió que el millor futur de Catalunya passa per la independència: “Vaig néixer a Extremadura, estimo la meva família d’allà. Però la meva terra és Catalunya! M’ha donat més del que podia esperar: la vida que tinc, una dona i una filla. Jo voto independència per amor a Catalunya però no per la caixa”.

Després de detallar el seu bagatge com a activista cultural, sindical i polític, aquest sabadellenc conclou que “la independència no té preu, té valor. S’ha de ser independentista per sentiment, per la llengua, la cultura i la història”.


http://www.elsingulardigital.cat/cat/notices/2013/09/_vaig_neixer_a_extremadura_i_voto_independencia_per_amor_a_catalunya_96151.php