Una autopista saturada de camions per manca de desenvolupament del transport de mercaderies amb tren provoquen aquest augment dels accidents
Gairebé 500 accidents amb ferits a l’AP-7 fins a l’agost, un 28% més que abans de la fi dels peatges
L’AP-7 va registrar 462 accidents amb ferits entre el gener i l’agost
aquest any, segons dades del Servei Català de Trànsit (SCT) obtingudes
per l’ACN via transparència. La sinistralitat a l’autopista va a l’alça,
ja que la xifra és un 3% més alta que en el mateix període del 2023, i
d’un 28% més que en els primers vuit mesos del 2019, l’últim any no
pandèmic abans de la fi dels peatges. Amb tot, els accidents amb morts
han caigut de nou a quatre en l’últim lustre. Les hores de retencions a
la via ja sumen més de 5.000 enguany, superant així en un 50% les de tot
el 2019. El SCT atribueix les xifres a l’augment del trànsit derivat de
la gratuïtat de les autopistes, però afegeix que alhora la
sinistralitat encara ha baixat més a altres vies.
Les retencions sumen més de 5.000 hores quan en tot el 2019 no van arribar a les 4.000.
Dades anuals entre els mesos de gener i agost
|
l’autopista gratuïta, va ressorgir fins als 451 sinistres en el mateix període, i la xifra s’ha estabilitzat a l’alça tant l’any passat (457) com el 2024 (466). Si bé l’any 2019 la sinistralitat a aquesta via suposava el 18% del conjunt de la xarxa viària, la proporció ha superat el 20% coincidint amb la fi dels peatges.
Més hores de retencions i cues més llargues
D’altra banda, amb dades dels tres primers anys justos després que es pugessin les barreres de pagament, el 31 d’agost del 2021, les retencions també han patit un augment en aquesta via: les caravanes es van allargar durant 3.776 hores a l’AP-7 en el total de l’any 2019. La xifra va ser similar fins la fi dels peatges, quan la paciència dels conductors va haver d’augmentar; el 2022 la xifra s’elevava a 5.918 hores, creixia l’any següent fins a les 6.473 hores i tot apunta que enguany encara en seran més. Entre el gener i l’agost, la via ràpida ja en sumava 5.622, apropant-se al total de l’any passat i superant en gairebé un 50% els 12 mesos del 2019.
La llargada mitjana de cada retenció també ha crescut els últims anys, ja que dels 3,28 quilòmetres fa cinc anys s’ha passat als 3,53 quilòmetres enguany, en la línia de tot el període posterior a la fi del pagament per fer servir la via.
en més proporció que la pujada registrada a l’autopista.
Intensitat del trànsit a l'AP-7
Variació del nombre de vehicles lleugers diaris a l'alçada de Barberà del Vallès i de Martorell
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada