divendres, 7 de setembre del 2018

Lídia Herèdia diu prou a Albert Rivera: ‘Vostè falta a la meva professionalitat’



PAÍS - PRINCIPAT







La directora de 'Els matins' para els peus al president de Ciutadans, que acaba perdent els estreps
















Per: Redacció 

07.09.2018  10:19





Albert Rivera ha provocat avui una situació inèdita a la televisió pública. En una entrevista a TV3, el president de Ciutadans ha atacat l’entrevistadora, Lídia Herèdia, i tots els professionals de la casa. Els ha acusats de fer propaganda cada dia, i fins i tot ha dit quines preguntes li havien de fer. Herèdia li ha parat els peus, li ha recordat tota la cobertura que la televisió i el seu programa han fet dels actes de Ciutadans i la difusió de la veu dels seus dirigents i ha acabat esclatant: ha dit a Rivera que faltava a la seva professionalitat. ‘Vostè té vocació de periodista i d’editor de telenotícies? Les vol fer vostè, les preguntes? No m’ho havia fet mai cap polític. Tingui. Posi’m les preguntes aquí.’










Rivera comença així:


—Vostès menteixen.



I Herèdia li respon:



—Quan hem mentit en aquesta situació?

La conversa continua així:



—A. R.: No tinc temps de dir totes les mentides qua he dit TV3 en públic. Vostès són un aparell de propaganda separatista.

—L. H.: M’ho diu a mi això? Personalment?

—A. R.: A vostè no, ho dic a tothom, a tots els catalans.

—L. H.: No, no. Aquí la tele la fem les persones.

—A. R.: I els polítics. Ara no descobrirem què fan els polítics a la tele.

—L. H.: La fem els periodistes. Perquè quan vostè em diu això a mi em diu que jo aquí cada matí a les vuit faig propaganda?

—A. R.: Cada dia.

—L. H.: Ah, sí?

—A. R.: Sí. La línia editorial d’aquesta casa, que la paguem tots…

—L. H.: Vostè ha mirat el programa últimament? O l’ha mirat mai?

—A. R.: Lamentablement, hi ha molta informació que vostès fan… Aquesta casa s’ha convertit en un aparell separatista, i jo vull que TV3 torni a ser de tots els catalans. En aquesta casa s’insulta la líder de l’oposició. El senyor Toni Soler ha insultat la senyora Arrimadas perquè és d’origen andalús, aquesta casa va considerar que una manifestació d’un milió de persones, de catalans constitucionalistes, era d’extrema dreta.

—L. H.: No, no. Aquesta casa va fer una retransmissió en directe d’aquella manifestació.

—A. R.: Dient que era una manifestació convocada per l’extrema dreta.

—L. H.: No. Això és mentida. Per favor, anem a l’hemeroteca. Vam dir que era una manifestació multitudinària, com mai, i que al final hi va haver incidents. Que hi van ser!

—A. R.: És clar, és clar.

—L. H.: Al final.

—A. R.: És clar, vostès tracten igual la Diada que la manifestació aquella. En aquesta casa es fa propaganda de l’independentisme. Perquè hi ha una majoria política que ho decideix.

—L. H.: Escolti, els continguts d’aquest programa els decideixo jo. Perquè en sóc la directora.

—A. R.: Doncs escolti’m. Ho repeteixo. Aquesta casa és un aparell de propaganda separatista. Vostès haurien de fer una reflexió defensant la pluralitat.

—L. H.: En l’autocrítica ens hi trobarà. Però no podem anar a les seves manifestacions amb el logotip de TV3.

—A. R.: No posi… Em compara una cosa, condemnar la violència, amb la manipulació política d’aquesta casa.



Herèdia llegeix un piulet de Rivera assenyalant com a radical separatista l’agressor de la dona de la Ciutadella. I el líder de Ciutadans salta:




—A. R.: Vostè encara no m’ha preguntat pel 6 i el 7 de setembre. No té a l’escaleta cap pregunta sobre el 6 i 7 de setembre?

—L. H.: Faig les preguntes que em sembla que toquen.

—A. R.: Jo vinc avui aquí el 7 de setembre un any després del cop d’estat.

—L. H.: Un cop d’estat?

—A. R.: Sí, la violació de dret.

—L. H.: A Espanya hem tingut un cop d’estat.

—A. R.: Sí, i un altre. N’hem tingut dos. I jo vinc a aquesta casa i vostè no té ni una sola pregunta?

—L. H.: Vostè en va parlar en un acte, ho hem explicat, amb declaracions seves i d’Arrimadas, a les vuit del matí. Torni dilluns.

—A. R.: Vostè fa les preguntes que vol. Però no em digui per què aquesta casa manipula i és separatista quan no m’ha preguntat pel 6 i 7 de setembre.

—L. H.: Les vol fer vostè les preguntes? No m’ho havia fet mai cap polític. Tingui. Posi’m aquí les preguntes.

—A. R.: M’ha preguntat que posi proves de per què vostès manipulen.

—L. H.: Albert Rivera, que ens coneixem de fa molts anys. De veritat que creu que la prova de la manipulació és que jo avui aquí…

—A. R.: No, és que resulta que és un tema menor el 6 i 7…

—L. H.: Per l’amor de Déu, que la gent té ulls a la cara. Què passa, que si no li preguntem a Albert Rivera és que és menor? És vostè l’únic que ha de parlar d’aquest tema? Té vocació de periodista i d’editor de telenotícies? Vostè no ha vist aquestes últimes vint-i-quatre hores TV3. Crec que és estrany haver de donar explicacions a un polític del que fem els periodistes en els programes amb un criteri que ens sembla el millor per als espectadors.

—A. R.: És que estan acostumats que tothom qui ve aquí sigui independentista.

—L. H.: És que falta a la meva professionalitat. Senyor Rivera, haurà de tornar i si vol m’envia el qüestionari abans.






Enllaç notícia :