dimecres, 18 d’abril del 2018

La Guardia Civil continua fent arrencar la bandera catalana dels cotxes de la Catalunya Nord



Societat - perpinyà
18 abril 2018 9.38 h  

Des de fa mesos Guardia Civil i Policia Nacional aturen els cotxes francesos a la Jonquera per aquest motiu

A les matrícules franceses l’indicatiu regional és optatiu i molts nord-catalans hi posen les quatre barres.








La Guardia Civil continua fent arrencar la bandera catalana dels cotxes de la Catalunya Nord Foto: Arxiu.






La Guardia Civil espanyola obliga a ciutadans francesos de la Catalunya Nord a arrencar la bandera catalana de la matrícula del seu vehicle en els controls de frontera que realitza a la Jonquera. Així ho ha denunciat recentment el nord-català Yves Henric que explica que “ja me n’havien parlat i no m’ho creia gaire, però a mi també m’ha aturat la Guardia Civil i m’ha obligat a retirar la senyera (i no era una estelada) de la meva matrícula. Deia al guardia civil que només parlo català i francès, però m’ha respost agressivament que ell només parlava castellà i que l’havia d’entendre. Va ser un bon intercanvi cultural.”



A Catalunya Nord molts automobilistes posen la bandera catalana sobre l’indicatiu 66, corresponent al departament dels Pirineus Orientals, àmbit administratiu francès que correspon a les comarques catalanes sota administració francesa.



En les matrícules franceses és obligatori, com arreu d’Europa, que hi figuri la lletra de l’estat a la part esquerra, en aquest cas la F. A la part dreta de la
matrícula s’hi pot posar, sense ser obligatori, el distintiu de la regió administrativa i el número del departament. Al no ser obligatori, molts nord-catalans aprofiten per posar-hi les quatre barres catalanes.



Fa uns mesos, ja, diversoos utomobilistes de la Catalunya Nord havien denunciat a la premsa que havien estat obligats per la Policia Nacional espanyola a retirar un adhesiu amb la bandera catalana de les matrícules franceses dels seus vehicles, segons informava el diari perpinyanès l’Indépendant.



“És la primera vegada que veig quelcom semblant” explica a l’Indépendant Philippe, un automobilista que creua sovint la frontera franco-espanyola. El conductor, davant l’actitud autoritària dels policies espanyols, afirma que “no vaig voler cercar problemes i vaig haver d’arrencar les quatre barres amb un ganivet que els policies em van entregar. Tot això és increïble.”















Enllaç notícia :