dimarts, 18 de juliol del 2017

El Govern Colau prioritza la publicitat institucional als grups Zeta (2,7M€) i Godó (2,4M€)



Comunicació doble fletxa Última actualització Dimarts, 18 de juliol de 2017 05:00 h







Entre els dos grans grups acaparen quasi el 60% dels 9,5 milions d'euros gastats en publicitat per l'Ajuntament de Barcelona el 2016





Segons les dades a les quals ha tingut accés el directe.cat, l'Ajuntament de Barcelona ha destinat 9,5 milions d'euros l'any 2016 a publicitat institucional, ha rebaixat la xifra de l'any 2015 (més de 14M€) però ha seguit apostant pels dos grans grups mediàtics, precisament els dos que més han oblidat la vaga de metro. Entre el Grup Zeta (El Peiódico, Sport..) i el Grup Godó (La Vanguardia, El Mundo Deportivo, RAC1, RAC 105) s'emporten més de 5 milions és a dir quasi el 60% dels diners destinats a publicitat institucional. Els segueixen la Corporació Catalana de Mitjans de Comunicació amb 464.534 euros, el diari ARA amb 298.422€, el diari 20 minutos amb 293.658€, el Grupo Prisa amb 263.509 i Time Out amb 129.390€. En aquest enllaç podeu comprovar totes les dades. 











Publicitat institucional de l'Ajuntament de Barcelona de l'any 2016
© directe!cat











Escàndol amb el repartiment a la premsa digital: El Periódico.cat (913.809€) encapçala la llista de diners rebuts malgrat ocupar el lloc vuitè en audiència
 

L’Ara.cat (96.384€) és el segon de la llista a molta distància de la capçalera del Grupo Zeta però se li respecta la seva segona posició per audiència, el segueix el grup El Món (49.834€) i també se li respecta la seva tercera posició, Vilaweb (37.678€) també se li respecta la seva quarta posició per audiència. En cinquena posició per diners rebuts es troba el grup Nació digital (30.540€) malgrat ser el líder destacat per audiència durant tot l’any 2016.

El Crític (17.990€) en surt enormement afavorit sent el sisè mitjà digital per diners rebuts malgrat ser el desè per audiència 


A molta distància dels altres digitals, en setena posició per diners rebuts hi trobem elPuntAvui.cat (17.300€) i cinquè mitjà per audiència, en vuitena posició el Racó Català (9.291€) i novè en audiència, seguit en novena posició el directe!cat (6.767€) malgrat estar situat per audiència en el sisè lloc, en desena posició El Nacional (6.391€) i setè en audiència.


Cost de la publicitat institucional de l’Ajuntament de Barcelona segons visites úniques de cada mitjà:




Destaca el preu que paga l’Ajuntament per la publicitat a El Periódico, 589,64€ per cada mil visites, i El Crític, 273,88€ per cada mil.






1 El Periódico............. 589,64€ (cada 1000 visites segons mitjana mensual de 538.820)
2 El Crític................... 273,38€ (cada 1000 visites segons mitjana mensual de 65.806)
3 Ara.cat.................... 47,74€ (cada 1000 visites segons mitjana mensual de 2.018.889)
4 El Món.................... 31,98€(cada 1000 visites segons mitjana mensual d'1.557.924)
5 Vilaweb.................. 27,25€(cada 1000 visites segons mitjana mensual d'1.382.194)
6 Racó Català............ 26,67€(cada 1000 visites segons mitjana mensual de 348.254)
7 El Punt Avui.cat...... 17,50€ (cada 1000 visites segons mitjana mensual de 988.769)
8 Nació digital........... 11,88€ (cada 1000 visites segons mitjana mensual de 2.570.042)
9 El Nacional.............. 10,77€ (cada 1000 visites segons mitjana mensual de 593.532)
10 Directe!cat............ 9,56€ (cada 1000 visites segons mitjana mensual de 707.211)













Segons aquestes dades el que paga l’Ajuntament per publicitat institucional no regeix cap criteri d’audiència, per les xifres destacar el quasi milió d’euros que rep El Periódico i pel preu per cada 1000 visites el que cobra El Crític de 273,38€ per cada mil visites. Per la part baixa destaquen els 9,56€ per cada mil visites que cobra el directe!cat molt allunyat del que cobra El Periódico que té menys visites que el nostre diari.

Altres perles del repartiment publicitari 
RAC 1 rep 623.461€ i Catalunya Ràdio 170.876€, fins i tot la SER amb menys audiència a Catalunya en rep mes, concretament 180.152€
Destaquen pels imports rebuts les revistes Time Out (129.390€) i la revista Butxaca (45.029€).
En aquest enllaç podeu consultar les altres dades del repartiment dels més de 9,5 milions d’euros de publicitat institucional.














Enllaç noticia :

http://www.directe.cat/noticia/623441/el-govern-colau-prioritza-la-publicitat-institucional-als-grups-zeta-2-7m-i-godo-2-4m?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook