dilluns, 12 de desembre del 2016

Rescat milionari de les autopistes deficitàries de Madrid



MÓN - ESPANYA




L’estat espanyol acaba pagant un rescat milionari de les autopistes deficitàries de Madrid

El pagament als bancs creditors pot arribar a ser de més de cinc mil milions.

















Per: Redacció 

12.12.2016  17:07






Finalment l’estat espanyol es farà càrrec de les autopistes de peatge de Madrid que han fet fallida. I ho farà perquè no ha estat capaç d’arribar a un acord amb els bancs creditors que n’eviti la liquidació i el tancament al trànsit. Així ho ha confirmat el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, que ha dit que negociaven amb els bancs la manera de fer el rescat.



Ara per ara no hi ha una quantitat precisa sobre què costarà a les arques de l’estat aquesta operació, però segons indica el diari El País la patronal de les constructores Seopan va quantificar l’any passat el deute en 5.500 milions. Un problema afegit és que algunes de les entitats que van finançar la construcció d’aquestes autopistes deficitàries, sobretot les estrangeres, s’han desfet dles passius venent el deute amb un descompte important, de fins el 70%, a fons d’inversió especulatius, els anomenats fons voltor.



Aquestes autopistes són les autopistes radials de Madrid, la 2, la 3, la 4 i la 5, construïdes per un consorci participat per Abertis, ACS, Sacyr i Bankia, anomenat Accesos de Madrid; la M-12, que és l’Eix Aeroport de Barajas; la AP-41 entre Madrid i Toledo, i la AP-36. A més, també hauran de ser rescatades l’autopista de circumvalació d’Alacant i la Cartagena-Vera.



El govern espanyol es defensa dient que a la llarga aquestes autopistes no seran deficitàries i que fins i tot podran generar superàvit si hi hagués el trànsit que no hi ha hagut fins ara. El ministre diu que el principal objectiu és que les autopistes ‘continuïn operatives i els ciutadans les puguin continuar utilitzant’.



El pla de Foment quan Ana Pastor dirigia el ministeri era que hi hagués una quitança sobre els crèdits del 50% i el pagament de la resta en terminis de trenta anys. Però els creditors no ho van acceptar. Les concessionàries de les autopistes ja van provisionar les pèrdues pels recursos propis invertits, que van finançar amb crèdits d’una vintena de bancs, que són els que ara tenen aquest passiu.



Enllaç noticia :