Redacció
El sabotatge va tenir la circulació de l'AVE parada tot el matí de dijous |
Declaracions dels govern català i espanyol arran del sabotatge de dijous a la línia de l'AVE donant-se mútuament les culpes.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha exigit al Ministeri de Foment que protegeixi millor la infraestructura, que tingui millors protocols per solucionar les avaries i que atengui molt millor els usuaris afectats quan hi hagi crisi.
Vila creu que una instal·lació tan multimilionària necessita un compromís i uns protocols per "protegir-la, per remuntar-la en una situació de crisi i, en tot cas, si tot això falla, el que no podem permetre de cap de les maneres és que els ciutadans estiguin desatesos i vegin com no hi ha manera de saber el que està passant. I més important: quan podran comptar de veritat amb la recuperació del servei".
Catalá diu que la vigilància és competència dels Mossos
També el govern espanyol n'ha parlat. Ho ha fet el ministre de Justícia, Rafael Catalá, fins fa un any secretari d'Estat d'Infraestructures.
Catalá ha recordat que la competència de vigilar infraestructures públiques fonamentals a Catalunya és dels Mossos d'Esquadra.
Segons Catalá, el president de l'administrador d'infraestructures, Adif, ha demanat col·laboració "en dues ocasions perquè, tot i que la línia té un sistema de protecció bastant robust, amb un tancat perimetral i vigilància amb càmeres, són milers de quilòmetres i "fa falta que els cossos i forces de seguretat col·laborin en la protecció de les infraestructures crítiques i sembla que aquí no hi ha hagut tanta atenció com hauria estat desitjable".
Les xifres de la vigilància
Més tard, el conseller d'Interior Jordi Jané ha sortit a defensar l'actuació dels Mossos en aquest àmbit. Jané ha dit que hi estan treballant molt activament i, com a exemple, ha posat una dada: entre maig i setembre d'aquest any, a Catalunya i a la xarxa d'Adif, els robatoris de coure han disminuït més d'un 35% respecte al mateix període de l'any passat.
El conseller també ha explicat que cada mes els Mossos dediquen més de 14.000 hores de patrullatge preventiu a la xarxa ferroviària. Només al setembre es van fer 15 detencions. I, concretament el 16 de setembre, es van detenir 6 persones "in fraganti" que portaven 248 quilos de coure robat a les vies de l'AVE.
Enllaç noticia :
http://www.ccma.cat/324/la-generalitat-i-el-govern-espanyol-es-donen-les-culpes-del-sabotatge-a-la-linia-de-lave/noticia/2689892/
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha exigit al Ministeri de Foment que protegeixi millor la infraestructura, que tingui millors protocols per solucionar les avaries i que atengui molt millor els usuaris afectats quan hi hagi crisi.
Vila creu que una instal·lació tan multimilionària necessita un compromís i uns protocols per "protegir-la, per remuntar-la en una situació de crisi i, en tot cas, si tot això falla, el que no podem permetre de cap de les maneres és que els ciutadans estiguin desatesos i vegin com no hi ha manera de saber el que està passant. I més important: quan podran comptar de veritat amb la recuperació del servei".
Catalá diu que la vigilància és competència dels Mossos
També el govern espanyol n'ha parlat. Ho ha fet el ministre de Justícia, Rafael Catalá, fins fa un any secretari d'Estat d'Infraestructures.
Catalá ha recordat que la competència de vigilar infraestructures públiques fonamentals a Catalunya és dels Mossos d'Esquadra.
Segons Catalá, el president de l'administrador d'infraestructures, Adif, ha demanat col·laboració "en dues ocasions perquè, tot i que la línia té un sistema de protecció bastant robust, amb un tancat perimetral i vigilància amb càmeres, són milers de quilòmetres i "fa falta que els cossos i forces de seguretat col·laborin en la protecció de les infraestructures crítiques i sembla que aquí no hi ha hagut tanta atenció com hauria estat desitjable".
Les xifres de la vigilància
Més tard, el conseller d'Interior Jordi Jané ha sortit a defensar l'actuació dels Mossos en aquest àmbit. Jané ha dit que hi estan treballant molt activament i, com a exemple, ha posat una dada: entre maig i setembre d'aquest any, a Catalunya i a la xarxa d'Adif, els robatoris de coure han disminuït més d'un 35% respecte al mateix període de l'any passat.
El conseller també ha explicat que cada mes els Mossos dediquen més de 14.000 hores de patrullatge preventiu a la xarxa ferroviària. Només al setembre es van fer 15 detencions. I, concretament el 16 de setembre, es van detenir 6 persones "in fraganti" que portaven 248 quilos de coure robat a les vies de l'AVE.
Enllaç noticia :
http://www.ccma.cat/324/la-generalitat-i-el-govern-espanyol-es-donen-les-culpes-del-sabotatge-a-la-linia-de-lave/noticia/2689892/
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada