divendres, 25 de setembre del 2015

Final de la campanya a la xarxa: Junts pel Sí i Governemnos, de qui més es parla

per Llorenç Allès Camps (consultor de Sibilare*) 25 de Setembre 2015

La CUP és la formació menys criticada, i el PSC la més aplaudida. El 51,8 per cent de la conversa és partidària a la independència, pel 48,2 favorable a mantenir la unió amb Espanya.

 

 




La campanya apura les seves darreres hores, i tirant la vista enrere, es poden treure ja algunes conclusions. Ara que s'acosta el moment de treure les urnes i guardar els eslògans, la xarxa, amb més de 1.200.000 missatges registrats (55 per minut), serveix de termòmetre per detectar tendències. Com passa a les enquestes, Junts pel Sí és el clar vencedor de la campanya a internet: la candidatura que lidera Raül Romeva ha generat més de 360.000 impactes a la xarxa, tenint en compte tots els missatges que s'han emès sobre la formació i descomptant aquells que són clarament negatius. Això suposa que durant aquests dies, gairebé un de cada tres impactes generats a la xarxa han esmentat a la candidatura independentista, 1.075 cada hora.

La CUP s'ubica en segona posició en aquest rànquing de popularitat gràcies als 221.781 impactes aconseguits a la xarxa durant aquesta campanya, i amb el seu spot electoral com un dels principals arguments. Per darrera de la formació independentista d'esquerres es troba Catalunya sí que es Pot, que ha dedicat molts esforços a fer-se un lloc a la xarxa durant aquesta campanya. El PP es troba en quart lloc, a molt poca distància de la formació de Lluís Rabell. Un esglaó per sota es troba el PSC, i a un nivell molt inferior a la resta, Unió Democràtica.


Junts pel Sí és, com es deia, la candidatura de la que més es parla a la xarxa, però no és de la que es parla millor. Si es tenen en compte els missatges positius que desperta cada formació i també els negatius, la CUP és la formació que desperta menys comentaris negatius entre els internautes que parlen d'ells. Així, un 2 per cent dels missatges a la xarxa sobre la candidatura d'Antonio Baños han estat negatius, quan la mitjana d'aquestes eleccions és gairebé quatre vegades més, un 7,68 per cent de comentaris negatius per cada candidatura.

A l'altre costat, hi ha Junts pel Sí i el PP. Les dues formacions reben moltes crítiques a la xarxa, com ho demostra que un 11,43 per cent dels comentaris que genera la llista de Xavier Garcia Albiol siguin negatius, i en el cas de la candidatura de Raül Romeva, aquest percentatge sigui del 10,25 per cent. Ciutadans també se situa per sobre de la mitjana de crítiques, amb un 8,37 per cent del total dels seus missatges. Qui rep més comentaris positius a la xarxa és el PSC, amb un 6,22 per cent, seguit de Ciutadans (5,14) i Catalunya sí que es Pot (3,82), les tres formacions que se situen per sobre de la mitjana.

A la xarxa, la pugna entre independentistes i unionistes es decanta, pel que fa a número d'impactes, del costat de les formacions que volen un estat propi per a Catalunya. Junts pel Sí i CUP sumen junts 582.006 impactes a la xarxa, pels 541.034 que acumulen PP, Ciutadans, Catalunya sí que es Pot, PSC i Unió. Així, a internet, el 51,8 per cent de la conversa és favorable a la independència, mentre que un 48,2 prefereix mantenir la unió amb Espanya.

Per a obtenir més informació sobre el seguiment de la campanya electoral a la xarxa minut a minut, es pot visitar la web http://eleccions27s.websays.com/.






Enllaç noticia :

http://www.mon.cat/cat/notices/2015/09/final_de_la_campanya_a_la_xarxa_junts_pel_si_la_candidatura_de_la_que_mes_es_parla_151058.php