Toros, flamenc, futbol, sol, migdiada i crisi, són la imatge de la “marca Espanya” a l’exterior segons l’últim sondatge de l’Instituto Elcanó.
Els tòpics dels toros, el futbol i el sol, encara
són els elements més identificatius d'Espanya segons la cinquena onada
del Baròmetre Imatge d'Espanya (BIE) que realitza periòdicament el Real
Institut Elcano. L’enquesta revela que EUA, Àsia, Brasil i Mèxic encara
identifiquen Espanya amb els toros i que la crisi per primera vegada
apareix en les enquestes com element identificatiu d’Espanya en els
països europeus.
El sondatge mostra que la imatge d’Espanya a l’exterior
està estancada amb la mateixa puntuació que en anys anterior amb 6,9
punts, per darrera d’Itàlia i Alemanya i altres països europeus i només
per sobre de Grècia. L'enquesta de Elcano s'ha realitzat en deu països:
Alemanya, Regne Unit, França, Estats Units, Mèxic, Brasil, Corea del
Sud, Indonèsia, el Marroc i Algèria.
Crisi en comptes de flamenc i migdiada
El flamenc i la migdiada encara s’associen a Espanya però s'esmenten en menor mesura pels enquestats, que no obstant això citen cada vegada més "la crisi" com un element característic del país. Per continents, els europeus veuen Espanya com un país de sol, turisme i festa, i un important nombre d'alemanys i francesos també consideren que Espanya és un país amb crisi i problemes econòmics i socials.
Enllaç noticia :
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada