dimarts, 18 de novembre del 2014

Una àvia de 96 anys s'autoinculpa davant el Fiscal pel 9-N

18/11/2014

CONSULTA 9-N

“Ha arribat ja l'hora que cadascú segueixi el seu camí, sense imposicions, democràticament”, diu la carta de Maria Parellada


Nerea Rodríguez





Maria Parellada és veïna de Barcelona, té 96 anys i ha enviat una carta al Fiscal General de l’Estat autoinculpant-se per haver votat Sí-Sí el 9-N. La missiva comença explicant que “em dirigeixo a vostè per testimoniar-li que en la votació del 9 de novembre vaig votar Sí-Sí, com part del poble català que ha esperat 300 anys la comprensió i el respecte del poble espanyol”.

I continua el text, escrit a mà i en castellà: “Tinc 96 anys i he estat testimoni de les injustícies que han produït al meu país la intransigència militarista espanyola, la falta d'honor a la paraula i la nul·la atenció a la democràcia. El meu avi, Notari, va deixar escrit que no veia possible la comprensió dels nostres pobles. El meu pare, advocat i diputat, ens va ensenyar la distància de personalitat entre els pobles d'Espanya”.


Finalment, conclou: “Jo igualment des de petita només he estat catalana; he respectat i admirat les qualitats del poble espanyol, com a veïns estimats. Però ha arribat ja l'hora que cadascú segueixi el seu camí, sense imposicions, democràticament”.

Aquesta és la carta enviada per Maria Parellada al Fiscal General de l'Estat:









http://www.elsingular.cat/cat/notices/2014/11/una_avia_de_96_anys_s_autoinculpa_davant_el_fiscal_pel_9-n_104626.php