dimarts, 21 d’octubre del 2014

Vicent Partal : Vint mil cares

21.10.2014

Els voluntaris de la consulta s'hi han apuntat sense demanar si allò afavoria els uns o els altres




Portem hores i més hores discutint sobre els partits, sobre la seua trencadissa, sobre com es podria recompondre, si és que es pot. Fa hores que gent que havia estat aguantant els seus sentiments més primaris durant un parell d'anys els ha amollat, i això ha enrarit l'ambient.

No sabem per on tirar endavant. No ho sap ningú. No ho sé jo. Divendres, a Santa Maria d'Oló, vaig saber respondre totes les preguntes que em feien en un acte de l'ANC sobre el procés d'independència. Avui repetiré el mateix acte a Barcelona i ja sé que hi haurà coses que no sabré contestar. Perquè ignore cap a on ens porten.

Però enmig de tot plegat, un correu de Josep Usó m'ha fet veure que hi ha una dada que menystinc de manera injusta: en menys de quaranta-vuit hores més de vint mil persones, les que calia aconseguir i un bon grapat més, s'han apuntat de voluntàries per treballar en la consulta del 9-N.

Ho han fet sense demanar si allò afavoria els uns o els altres. Sense exigir res a canvi. Sense plantejar-se si el seu sacrifici d'aquell diumenge l'aprofitarà al final aquest o aquell.

Simplement han pensat en el bé del país i han fet el que creien que havien de fer. En primera persona i donant la cara. Vint mil cares en quaranta-vuit hores, caram. Més de vint mil cares, vint-i-sis mil ara mateix, que responen també amb el seu gest a aquells com jo que havíem perdut de vista on era el país. Gràcies.


http://www.vilaweb.cat/editorial/4215986/vint-mil-cares.html