dimarts, 5 d’agost del 2014

Núria Gomà: "Et poden tocar els calers, però la llengua i cultura no"

05/08/2014

INDEPENDÈNCIA

La campiona d'Espanya de kitesurf assegura tenir clar el seu vot a la consulta: "Sí i sí. Sempre ho havia sentit però ara s’ha potenciat"


Nerea Rodríguez


Núria Gomà



La campiona d'Espanya de kitesurf Núria Gomà ho té clar: “Et poden tocar els calers, però la llengua i la cultura no”. En una entrevista a la pàgina ‘Esport per la Independència’, Gomà explica: “Jo tinc converses amb companys de fora de Catalunya sobre què els arriba, què pensen que vulguem fer el referèndum... i és una passada. No té res a veure el que vivim aquí amb el que els arriba allà”. I es pregunta: “Pot ser que hi hagi manipulació a tots dos llocs perquè volen que hi hagi merder?”

Sobre això, ella mateixa respon: “No ho sé, però a mi ningú m’obliga a llegir diaris catalans, ni a veure TV3. A internet ho tens tot i no és que ens mengin el coco, ho pots contrastar. Però vaja, és
divertit. A vegades els expliques coses que passen aquí i no ho saben, es queden molt sorpresos. De la persecució del català a les escoles, per exemple, no en tenien ni idea. I jo els explico que és una de les moltes raons per les quals hem explotat”.

L’esportista explica també que “les circumstàncies et fan arribar a un moment en què penses: sóc jo, sóc catalana i vull que tothom ho sàpiga”. A més, relata que quan viatja a l’estranger “sempre m’agrada explicar qui som, d’on venim, que jo parlo català... i a la gent li interessa. Ho entenen i pregunten, senten curiositat”.

En relació a la consulta del 9 de novembre, Gomà assegura tenir clar el seu vot: “Sí i sí. Sempre ho havia sentit però ara s’ha potenciat. Ha estat detonant la situació política, que cada vegada ens estan oprimint més la llengua i la cultura. A més, de viatjar tant, com més lluny ets de casa, més te l’estimes i més orgullós n’estàs. Jo aquest orgull el sento per Catalunya”.


http://www.elsingular.cat/cat/notices/2014/08/nuria_goma_et_poden_tocar_els_calers_pero_la_llengua_i_cultura_no_102237.php