Dimecres
07.05.2014
08:58
Esquerra i el Diari de Tarragona denunciaven la construcció de només amplada ibèrica entre Cambrils i Montbrió
L'amplada ibèrica en la via de nova construcció, doncs, seria un pas previ per a construir-hi després la via d'amplada internacional i acabar tenint les dues.
No és la primera volta que aquesta amplada de via aixeca polèmica. En el projecte inicial el corredor, pagat en
bona part amb fons europeu, havia de tenir amplada internacional, però la pressió d'una part de l'empresariat valencià i català, que no volia perdre l'amplada ibèrica, va arrencar el compromís del govern espanyol de mantenir-les totes dues amplades. Fins i tot Adif va arribar a anul·lar dos contractes d'obres i es va especular que els trens haurien d'anar cap a Madrid després de passar per València per culpa de l'amplada de via. El 25 d'abril passat Adif va adjudicar dos nous contractes del corredor sense especificar quina amplada tindrien.
Tot just ahir, el Ministeri de Foment espanyol va anunciar que construiria la doble amplada del corredor mediterrani entre Tarragona i Castelló de la Plana; és a dir, que garantia que hi hauria via d'amplada ibèrica i via d'amplada internacional en aquest tram.
Una de les opcions per a mantenir la doble amplada de via
és afegir-hi un tercer carril, però no és sempre possible. Esquerra té
por que darrere de tot plegat no hi hagi una estratègia del govern
espanyol per a perjudicar el corredor mediterrani i afavorir el central.
Cal tenir present que el Partit Popular ha incorporat en el programa de
les eleccions europees la recuperació del corredor central, a desgrat
que la Comissió Europea ja l'ha desestimat dues vegades.
VIDEOS :
Les claus del corredor mediterrani :
Conferència de Germà Bel sobre el corredor mediterrani :
Valencians i catalans reclamen el corredor a Brussel·les :
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada