El govern d’una Catalunya independent podrà assumir la gestió i manteniment de l’AP-7?. Per què Abertis accepta perdre 200 milions d’euros en les autopistes fallides?
Ahir en una entrevista concedida a Monica Terribas al programa estrella de Catalunya Ràdio, el president d’ABERTIS, Salvador Alemany, va llençar el seu discurs sense explicar tota la veritat i va obviar parlar de les claus de l’estructura de peatges a l’estat. Terribas no va demanar al president de la compayia per què Abertis perdona a l’estat els 200 milions d’euros que els costarà la fallida ? Per què no reclama els compromisos adquirits? Si el govern d’Aznar es va equivocar, per què perdonar-li els errors? Potser els catalans som els candidats a pagar aquests fallides autopistes un cop més? Potser erà aquest el motiu de les declaracions que va fer el responsable d’ABERTIS en el sentit que el govern espanyol no podrà assumir la gestió pública i el manteniment de l’AP-7? Vol recuperar les pèrdues a costa d’ampliar concessions d’autopistes rendibles?
El xoriço i traidor Salvador Alemany |
El president de la principal companyia de gestió de peatges va dir que el govern espanyol no podrà assumir la gestió pública de l’autopista AP-7, però resulta que de cop el govern espanyol assumirà més de 4.000 milions de les autopistes en fallida. Amb tot, és intranscendent el que faci el govern espanyol, o és que a l’any 2021 Catalunya encara no serà independent? I una Catalunya independent sense dèficit fiscal no podrà gestionar les seves infraestructures? La resposta és que seguraemnt no solament les podrà gestionar, sinó que hi guanyarà diners per poder invertir amb la millora d’infraestructures, i per què ho diem? Molt fàcil, ABERTIS en ha ensenyat el camí.
De cada euro pagat en peatges, tant sols 15 cèntims són per mantenir i millorar les autopistes, la resta, com que la construcció de les autopistes està amortitzada, va a parar a beneficis pels accionistes
El futur govern d’una Catalunya independent podrà gestionar i guanyarà diners en la gestió pública de les autopistes, amb un molt menor cost pel contribuent català i per a les seves empreses, només amb el que demana Europa, una “Eurovinyeta” de gestió pública, es podran mantenir les autopistes, les autovies i carreteres i sobraran diners per invertir. Els catalans i residents pagaran una quota, però també la resta d’europeus, un país com el nostre, amb l'elevat moviment del turisme i de transport per carretera, la gestió de les infraestructures serà rendible.
Cal recordar que la reducció del trànsit a l’AP-7 ha representat una compensació, fins ara, de més de 1.000 milions d’euros a ABERTIS
Xifra que fins al final de la concessió a l’any 2021 pot representar quasi 3.000 milions d’euros que l’estat pagarà per un dels grans desastres de Magdalena Álvarez, un conveni nefast que el Conseller Nadal va imitar per ampliar l’autopista del Maresme fins a Palafolls, de menor cost, però de moment, de més de 50 milions d’euros. Aquest és el veritable problema del no desdoblament de la N-II, desdoblar-la augmentaria el cost que l’estat hauria de pagar a ABERTIS.
http://directe.cat/343207
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada