dimecres, 5 de març del 2014

Un pastís de 16 milions pel Grup Godó?

Dimecres, 5 de març de 2014 11:40 h

La privatització del departament comercial de TV3 suposaria l’ingrés de 16 milions per al grup si aquest guanya el concurs que es resoldrà properament


Segons Mèdiacat, al concurs només hi opten el Grup Godó, editora de La Vanguardia, i el Grup Z, editora d’El Periódico, i tot apunta que el primer serà el beneficiat, ja que obtindrà una puntuació extra per treballar amb televisió, un requisit que no compleix el Grup Z. Mèdiacat explica que tots els experts del sector asseguren que el Grupo Godó “és ja la virtual concessionària del servei” i denúncia que “de fet, ja fa mesos que els comercials del Grupo Godó ofereixen per avançat la publicitat de TV3”. També alerta del perill que suposa el control del departament comercial per part del Grupo Godó, ja que segons treballadors de TV3, coneixerà abans que altres departaments la graella de TV3 i el Grup, propietari de 8TV, podria obtenir filtracions de la competència amb temps suficient per preparar la seva estratègia.



13 milions de beneficis nets

Mèdiacat calcula que el contracte suposaria uns ingressos nets de 13 milions pel Gup Godó, ja que les despeses de gestió i sous són de tres milions, i a més el Grup cobraria encara que els seus resultats fossin pitjor que els aconseguits per TV3 fins ara.

La decisió final en mans de Brauli Duart

Segons fons de TV3 Brauli Duart, en qualitat de President del Consell de Govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, “serà l’encarregat en solitari de decidir quina empresa és la guanyadora del concurs”. Cal recordar que l’externalització del departament comercial de TV3 va ser aprovada al Parlament després que CiU, PSC i PP rebutgessin una moció d’ERC contrària a la privatització del departament comercial.