divendres, 31 de gener del 2014

ERC decideix anar en solitari a les europees i descarta Bildu. || ERC declina ir a las europeas con EH Bildu

30/01/2014

ELECCIONS EUROPEES

L’executiva dels republicans aprova optar per una “candidatura de país” i deixa la porta oberta a BNG i PSM


Albert Ribas



El president d'ERC, Oriol Junqueras. Foto: EuropaPress
L’executiva d’ERC ha decidit aquest dijous que el partit anirà en solitari en les pròximes eleccions europees “amb una candidatura de país” que estarà oberta a personalitats independents i a socialdemòcrates procedents d’altres formacions, al mateix temps que deixarà la porta oberta a la possibilitat d’una coalició amb el BNG i el PSM.

La direcció del partit ha descartat la possibilitat d’una coalició amb EH Bildu ja que, enmig del procés independentista, considera que la candidatura ha de reflectir el moment que viu el país, especialment un cop el referèndum ja té data i pregunta.

La idea dels republicans és aconseguir atreure personalitats destacades de la societat civil i també oferir llocs a la llista als sectors crítics del PSC. Sobre la possibilitat que s’acordi una coalició amb el BNG i el PSM la reunió del Consell Nacional prevista per a finals de març decidirà com concloure aquesta qüestió.

http://www.elsingulardigital.cat/cat/notices/2014/01/esquerra_decideix_anar_en_solitari_a_les_europees_98464.php



*********

diario Vasco: ERC declina ir a las Europeas con EH Bildu.


La formación catalana está a la espera de la ratificación de la militancia el sábado

ERC declina concurrir en coalición a las europeas con EH Bildu. La razón, según fuentes de la formación independentista catalana, es que quiere «priorizar» en la agenda electoral la cuestión catalana. En todo caso, los republicanos no adoptarán una decisión definitiva hasta el sábado, cuando los militantes ratifiquen la decisión. ERC desea suerte a la coalición soberanista vasca pero quiere centrar su campaña exclusivamente en el proceso soberanista catalán y la consulta de noviembre. La entente de Sortu, EA, Aralar y Alternatiba negocia ahora la posibilidad de concurrir junto a formaciones independentistas de Cataluña como la CUP y Solidaritat, y los gallegos BNG y Anova. Las elecciones europeas se celebrarán el 25 de mayo.