dilluns, 16 de desembre del 2013

La Marató de TV3 recapta més de 9,5 milions d'euros

| Actualitzat el 16/12/2013 a les 09:22h



La xifra del marcador era de 9,5 milions d'euros en el moment de tancar el programa de més de quinze hores de durada. Foto: ACN


La 22a edició de La Marató de TV3, que aquest any s'ha dedicat a els malalties neurodegeneratives, va recaptar un total de 9.550.109 euros. Es tracta de la xifra que constava en el marcador a un quart de dues de la matinada, moment de tancar el programa especial de més de quinze hores conduït per Núria Solé i Roger de Gràcia, però no és la definitiva ja que els donatius es podran seguir fent fins el 31 de març, que és la data prevista per al tancament de l'edició d'enguany.

Divulgació i sensibilització

Al llarg del programa, es van recollir una quarantena testimonis de les malalties degeneratives i els metges i especialistes van exposar els mecanismes que les provoquen i quines són les seves conseqüències. Al febrer del 2014, la Fundació La Marató de TV3 obrirà la convocatòria d'ajudes a la recerca en el conjunt de les malalties neurodegeneratives, on els investigadors experts en aquestes patologies es poden presentar per optar al lliurament d'ajudes.

Les tasques de divulgació i sensibilització es van combinar durant tot el diumenge amb nombroses actuacions musicals i altres activitats lúdiques i festives. Així, gran part dels artistes que han participat en el disc de La Marató 2013 van passar per l'escenari per interpretar els temes inclosos en el compacte. El disc, que es va repartir únicament l'1 de desembre amb els principals diaris catalans per 9,95 euros i la revista 'Enderrock', va vendre 200.000 unitats.

Al llarg del dia, els espectadors van poder sentir les actuacions en directe d'Estrella Morente i Lluís Llach, Santiago Auserón, Blaumut, Enric Verdaguer o The Mamzelles, entre d'altres. A la música s'han sumat espectacles de dansa, de circ o de màgia protagonitzats pel Circ Raluy, de Mr. Snow o "The Hole", per posar alguns exemples.

Més de 2.000 activitats populars a Catalunya

Arreu de Catalunya, es van fer més de 2.000 activitats populars per iniciativa d'entitats i col·lectius de tot tipus, de les quals el programa va connectar amb una trentena d'elles. També va haver-hi connexions en directe amb els corresponsals de TV3, que van voler participar en el programa des d'indrets tan coneguts com el London Eye de Londres, la Torre Eiffel de París o la Gran Muralla, des de la Xina, entre d'altres.

Pel que fa les xarxes socials, La Marató de TV3 va aconseguir ser 'trending topic' a Twitter. En aquest sentit, es van guanyar 2.864 seguidors durant l'emissió del programa i ara n'hi ha 39.220. En 24 hores s'han realitzat 28.748 piulades al hashtag #LaMaratóTV3. D'altra banda, el perfil de Facebook va sumar 3.110 nous seguidors i avui ja acumula 183.193 usuaris.


http://www.naciodigital.cat/noticia/62804/marato/tv3/recapta/milions/euros