Dimarts
19.11.2013
12:56
Queda validat per 546 vots a favor i 104 contra, malgrat l'aposta del govern espanyol pel corredor central
El plenari del parlament europeu ha aprovat avui el nou reglament que defineix les noves xarxes transeuropees de transport per 546 vots a favor, 104 en contra i 41 abstencions. Amb aquesta votació, el corredor del Mediterrani queda confirmat com un dels corredors prioritaris per la Comissió Europea, a diferència del corredor central dels Pirineus, que ha estat eliminat de la xarxa prioritària malgrat els intents reiterats de mantenir-lo per part del PP, del PSOE i del govern espanyol.
VÍDEO: Per quina raó el corredor mediterrani és essencial per a Europa
El nou reglament confirma definitivament la metodologia de la Comissió Europea, basada principalment en definir inversions ferroviàries per criteris de creació de riquesa i de valor afegit per a l'economia europea. El nou reglament també aprova el mapa de projectes prioritaris de la xarxa ferroviària principal, que la Comissió Europea ja va proposar a l'octubre de 2011. Aquesta proposta ja va ser aprovada àmpliament al desembre de 2012 al comitè de Transport del Parlament Europeu, del qual n'és membre Ramon Tremosa, un dels eurodiputats del país que avui han votat a favor.
El corredor mediterrani serà finançat en un 20% pel pressupost europeu mentre que el restant 80% haurà de ser cofinançat per les administracions públiques estatals i per inversors privats, perquè els pressupostos de la UE del període 2014-2020 no cobreixen tota la xarxa europea prioritària.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada