dimecres, 30 d’octubre del 2013

Ni cinc a les Rodalies de Catalunya

Dimecres, 30 d'octubre de 2013 16:55 h

El Govern lliura a Foment una proposta que preveu inversions de 306 milions d'euros però el Govern Espanyol no en té cap previsió


El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha anunciat aquest dimecres que el Govern ha lliurat al Ministeri de Foment un document d'actuacions prioritàries a les Rodalies de Barcelona que inclou inversions de 306 milions d'euros. "Es tracta d'actuacions d'urgència per aconseguir millores en un termini d'un any o un any i mig sense un alt cost pressupostari", ha explicat Vila durant un dinar a l'Ateneu Barcelonès.

La ministre de nyaps i bocaxoxocamaxo
El mal negoci del diàleg

El conseller ha reiterat que la situació "d'estrès" de les Rodalies és "insostenible" i que l'informe es va lliurar a Foment abans de l'accident d'un tren diumenge a Sant Andreu Arenal, però que aquest darrer últim episodi "precipitarà" les negociacions amb el Ministeri.

"La situació de Rodalies a Catalunya és inadmissible

la xarxa està excessivament estressada i té més activitat de la que resisteix la i infraestructura i el manteniment", ha sentenciat Vila. El conseller ha exigit al Ministeri de Foment un "compromís a curt termini" perquè no invertir a la xarxa de Rodalies equival a incrementar les incidències i els errors humans.

4.000 milions d’euros que mai arribaran

Vila ha reclamat deixar de banda els "tripijocs polítics" i els 4.000 milions d'euros que es va comprometre a invertir l'Estat al Pla de Rodalies per buscar una solució al "col·lapse" actual de la xarxa. Vila ha destacat que la Generalitat ha consensuat amb Renfe el document d'actuacions prioritàries i que, per tant, "la resposta del Ministeri ha de ser sí o sí".

El conseller ha explicat que la Generalitat i l'operadora ferroviària porten mesos "identificant" els problemes de Rodalies i en un "esforç de responsabilitat" han situat la inversió necessària en els 306 milions d'euros. Vila ha posat d'exemple una inversió de 900.000 euros a l'estació d'Arc de Triomf, que permetria aturar incidències i duplicar la capacitat de la línia del Maresme.