L'informe PISA situa l'Estat en penúltim lloc en comprensió lectora i en últim lloc en matemàtiques
Els països més avançats són de nou Japó i Finlàndia, molt per sobre de la mitjana de l'OCDE i la UE
Una classe a la universitat Foto: ANDREU PUIG. |
D'acord amb els resultats del Programa Internacional per a l'Avaluació de la Competència dels Adults (PIAAC en anglès), conegut també com l'informe PISA per a adults, l'Estat es troba en els darrers llocs entre els països desenvolupats en comprensió lectora i matemàtiques. L'estudi també preveu la resolució de problemes en entorns informàtics, tot i que a l'Estat aquesta prova no s'ha fet.
En comprensió lectoral, Espanya se situa en el penúltim lloc, per davant d'Itàlia. Això vol dir que un adult pot fer amb facilitat tasques lectores de nivell 2, sent l'1 el pitjor. Aquesta nivell implica que li costa molt extreure conclusions d'una lectura i que es perd en un text de certa profunditat i riquesa com pot ser 'El Quixot'. Els països que estan per davant en aquest camp són Japó, Finlàndia i els Països Baixos, situats entre 13 i 25 punts per sobre la mitjana europea i entre11 i 23 punts respecte la mitjana de l'OCDE.
En quant a les matemàtiques, l'Estat ocupa l'última posició. Els adults espanyols es tornen a quedar en el nivell 2, que equival a fer càlculs matemàtics senzills. Per exemple, ja no poden comparar preus d'hotels ni són capaços d'encadenar càlculs aritmètics de forma correcta per calcular el preu final de la compra o no entenen el gràfic del rebut de la llum. Els països més avançats són de nou Japó i Finlàndia, amb 19 i 17 punts per sobre la mitjana de l'OCDE i amb 20 i 18 punts per sobre la mitjana de la UE, respectivament.
L'informe destaca que només hi ha una petita proporció d'adults espanyols que estiguin entre els nivells més alts -4 i 5- amb un 5% en comprensió lectora i 4% en matemàtiques, mentre que la mitjana de l'OCDE és de 12% i 13%, respectivament. En canvi, la proporció més alta és entre els nivells més baixos de l'escala, i el nivell 1, o per sota, correspon al 27% en comprensió lectora i 31% en matemàtiques. Les mitjanes de l'OCDE són de 16% i 19%, respectivament.
http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/2-societat/5-societat/683765-lestat-espanyol-a-la-cua-en-matematiques-i-comprensio-lectora.html?piwik_campaign=rss&piwik_kwd=nacional&utm_source=rss&utm_medium=nacional&utm_campaign=rss&f=El+Punt+Avui
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada