dilluns, 5 d’agost del 2013

Cornuts i pagar el beure, ara els accessos del port de Barcelona

El Govern espanyol saqueja la caixa del Port de Barcelona per pagar part de les obres dels accessos ferroviaris compromesos


Després que la ministra Pastor reconegués el febrer de 2012 que l’Estat espanyol té un deute amb Catalunya de 5.748 milions d’euros en matèria d’infraestructures i que anunciés a principis de juny que donaria un impuls als accessos definitius al port, desprès dels retards i els incompliments que ha patit aquesta infraestructura clau per a l’economia catalana, ara, segons publica El Confidencial, la ministra Pastor ha decidit que sigui el Port de Barcelona qui financi la meitat del cost de la primera fases de l’obra  posant de la seva caixa 50 milions d’euros. L’acord a que hauria arribat el Port de Barcelona i el ministeri de Fomento permet rentar la cara de la ministra davant els inversors internacionals i posa en evidència, una vegada més, que l’Estat espanyol incompleix sistemàticament els seus compromisos amb Catalunya. 
Espanya no inverteix en infraestructures prioritàries per l’economia catalana

Els accessos ferroviaris amb ample de via europea és una reivindicació de la Generalitat, dels sector econòmics de Catalunya, de les multinacionals inversores com Seat, Nisan o Hutchison, i un compromís de Fomento no complert. La multinacional xinesa Hutchinson que ja ha invertit 300 milions en una nova terminal de contenidores que duplica la capacitat del Puerto de Barcelona, té previst invertir 200 milions d’euros més però exigeix que els accessos ferroviaris estiguin enllestits tal i com es va acordar, i la única manera que ha trobat Fomento per tirar endavant l’obra ha estat posar mà a la caixa del port.