dimecres, 3 de juliol del 2013

Magdalena Alvarez del frau dels ERO a beneficiar ABERTIS amb milions d’euros

El conveni que va signar per la construcció del tercer carril de l’AP-7 va camí de ser un pou sense fons per les arques públiques i una font inesgotable per a ABERTiS de més de 3.000M€ur


L’any 2006 el ministeri de Foment va signar un conveni amb l’empresa ABERTIS per a la construcció del tercer carril de l’autopista AP-7. Amb una inversió prevista a càrrec d’ABERTIS de 500 milions d’euros, però real de 350 milions d’euros, l’obra i el conveni s’han convertit en un negoci milionari i suposa un impediment pel desdoblament, llargament ajornat, de la N-II i la N-340, una via amb un alt índex de sinistralitat. L’actual ministeri de Foment manté un absolut silenci sobre les xifres que pot representar, malgrat que a l’inici del seu mandat l’actual ministra va arribar a parlar d’un cost de més de 2.000 milions d’euros. Segons hem pogut comprovar en els comptes oficials d’ABERTIS, els cinc primers anys d’aplicació del 2007 al 2011 el cost a cobrar per la concessionària ascendeix a més de 1.000 milions d’euros. 
Amb les dades actuals, ABERTIS pot guanyar fins a l’any 2021, més de 3.000 milions d’euros

El conveni tenia un informe desfavorable de tècnics del ministeri que advertien del problema que generaria un conveni que compensava a la concessionària en cas de no complir l’augment de vehicles previstos per l’ampliació del tercer carril, a més advertia que el conveni posava en risc el desdoblament de la N-II, la carretera de la mort, ja que el desdoblament faria disminuir el transit per l’AP-7 i això costaria a l’erari públic un veritable munt de milions d’euros.

La crisi econòmica amb el descens dels vehicles agreuja el problema per l’erari públic i augmenta els beneficis d’ABERTIS

En cinc anys més de 1.000 milions d’euros extres per la concessionària, el ritme actual és exponencial i podria superar, si va al ritme actual, uns 3.000 milions d’euros, aquest és el principal motiu pel no desdoblament de la N-II. Us imagineu el descens de vehicles si aquesta carretera i la que connecta Barcelona amb Tarragona estigués totalment desdoblada?

El conveni de Magdalena Álvarez amb Aberits és el motiu del retard i no desdoblament de la N-II, o aquest convenis es denuncien, o s’anul·len o difícilment desdoblarem la carretera de la mort i la vergonya.

N-II la carretera de la mort i l’especulació

Dossier directe!cat “ABERTIS i FOMENTO, corrupció a la N-II i a l’AP-7