Mas-Collell ha lamentat l’alegria amb que es van signar aquest tipus de contractes que sols han beneficiat a les empreses adjudicatàries
Per l’any en curs el conseller ha xifrat en 1400 milions d’euros el que haurà d’abonar el Govern en concepte de peatges a l’ombra o pagaments diferits. D’aquesta xifra, ha especificat, 600 milions corresponen a interessos, mentre que els 800 restants són per pagar amortitzacions i manteniment d’instal·lacions i serveis. El conseller d'Economia ha lamentat que durant l'època dels dos governs tripartits se signessin contractes amb aquest tipus de pagament "alegrement" i ha advertit que la majoria d'aquests estaven "ben fets per l'altra banda dels contractes", és a dir, que les empreses amb les quals se signaven es van assegurar que els contractes estiguessin "molt blindats".
Infraestructures pagades a preu d’or
Sense cap mena de dubte i tal i com hem denunciat des del directe!cat, els peatges a l’ombra o pagaments diferits que va signar el Conseller Nadal i que va autoritzat el Conseller Castells són una veritable ruïna per a la Generalitat, a més de suposar un extraordinari negoci per a les empreses adjudicatàries. El cost final de l’obra és multiplica per dos el cost real si l’obra s’hagués finançat al mercat bancari i a un tipus d’interès normal.
Dossier directe!cat Peatges a l'ombra
Per què no renegociem els peatges a l’ombra? Malgrat els blindatges que tenen els contractes tot és possible
El Govern de Portugal ho acaba de fer amb dues concessionàries d’autopistes i s’estalvia de pagar pel cap baix 545 milions d’euros
Fins ara la resposta governamental era que calia respectar els acords, però ara resulta que respectar els acords es renegociar les condicions que sagnen l’erari públic, ho ha fet el Govern de Portugal, però ho està fent el Govern Rajoy canviant els acords sobre pensions, estatut del treballadors, la mateixa constitució, abolint pagues extres, i el que queda per venir, per tant no val a dir que no és pot canviar els convenis abusius fets amb empreses privades.
Regalar 1.500 milions de l’erari públic a les empreses privades
Si la Generalitat hagués anat al mercat bancari, al banc Europeu d’inversions o hagués emes bons patriòtics, s’hagués estalviat 1.500 milions d’euros, no parlem de quatre euros, estem parlant d’una xifra considerable equivalent a algunes de les retallades efectuades en aquests darrers mesos o a més d’un punt el dèficit de la Generalitat de Catalunya.
Peatges a l’ombra: Un veritable saqueig del país
La mateixa sindicatura de comptes va advertir a la Generalitat l’any 2008 sobre els perills de l’abús del finançament de la inversió publica mitjançant els peatges a l’ombra, entre altres consideracions és diu que el model és d’una elevada complexitat, és de difícil control, suposa decisions a llarg termini - amb efecte a 25, 30 o més anys, mentre que un govern s’elegeix per quatre anys-, i amb elevats costos pel país. Considera els peatges a l’ombra com un model per intentar esquivar l’endeutament públic, però el canvi de normes contables a Europa evita que és pugui camuflar l’endeutament.
Sense cap mena de dubte i tal i com hem denunciat des del directe!cat, els peatges a l’ombra o pagaments diferits que va signar el Conseller Nadal i que va autoritzat el Conseller Castells són una veritable ruïna per a la Generalitat, a més de suposar un extraordinari negoci per a les empreses adjudicatàries. El cost final de l’obra és multiplica per dos el cost real si l’obra s’hagués finançat al mercat bancari i a un tipus d’interès normal.
Dossier directe!cat Peatges a l'ombra
Per què no renegociem els peatges a l’ombra? Malgrat els blindatges que tenen els contractes tot és possible
El Govern de Portugal ho acaba de fer amb dues concessionàries d’autopistes i s’estalvia de pagar pel cap baix 545 milions d’euros
Fins ara la resposta governamental era que calia respectar els acords, però ara resulta que respectar els acords es renegociar les condicions que sagnen l’erari públic, ho ha fet el Govern de Portugal, però ho està fent el Govern Rajoy canviant els acords sobre pensions, estatut del treballadors, la mateixa constitució, abolint pagues extres, i el que queda per venir, per tant no val a dir que no és pot canviar els convenis abusius fets amb empreses privades.
Regalar 1.500 milions de l’erari públic a les empreses privades
Si la Generalitat hagués anat al mercat bancari, al banc Europeu d’inversions o hagués emes bons patriòtics, s’hagués estalviat 1.500 milions d’euros, no parlem de quatre euros, estem parlant d’una xifra considerable equivalent a algunes de les retallades efectuades en aquests darrers mesos o a més d’un punt el dèficit de la Generalitat de Catalunya.
Peatges a l’ombra: Un veritable saqueig del país
La mateixa sindicatura de comptes va advertir a la Generalitat l’any 2008 sobre els perills de l’abús del finançament de la inversió publica mitjançant els peatges a l’ombra, entre altres consideracions és diu que el model és d’una elevada complexitat, és de difícil control, suposa decisions a llarg termini - amb efecte a 25, 30 o més anys, mentre que un govern s’elegeix per quatre anys-, i amb elevats costos pel país. Considera els peatges a l’ombra com un model per intentar esquivar l’endeutament públic, però el canvi de normes contables a Europa evita que és pugui camuflar l’endeutament.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada