LLENGUA
La cadena havia acceptat readmetre-la per evitar anar a judici, però l'empleada ha preferit no tornar i rebre una compensació econòmica
Pintada al local de Veritas a Horta, Barcelona Autor/a: Endavant Horta-Guinardó |
El passat mes de maig la cadena de supermercats Veritas va acomiadar una treballadora d'un establiment de Puigcerdà per parlar en català amb naturalitat amb companys i clients que l'entenien. Ara, Plataforma per la Llengua i l'empleada despatxada han arribat a un acord amb Veritas per tal d'evitar arribar a judici. L'entesa se centra bàsicament en el fet que Veritas ha acceptat readmetre la treballadora, però la víctima ha preferit no torna a treballar per aquesta empresa i rebrà una indemnització.
El mes de maig passat, Plataforma per la Llengua va denunciar que la cadena de supermercats Veritas havia acomiadat una treballadora d'un establiment de Puigcerdà per parlar en català amb naturalitat amb companys i clients
que l'entenien. L'entitat va publicar un àudio en què l'encarregat reconeixia que l'havien fet fora per motius lingüístics després que dos treballadors de l'empresa es fessin passar per clients i es queixessin que l'empleada els responia en català quan ells s'hi havien adreçat en castellà. La treballadora, que en tot moment ha rebut el suport de l'entitat, va presentar una demanda als jutjats perquè considerava que havia estat discriminada per raó de llengua i que, per tant, l'acomiadament s'havia de declarar nul i l'empresa havia de readmetre-la i indemnitzar-la.
ENLLAÇ NOTÍCIA :
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada