AUTOMOCIÓ
El Nacional
Foto: EFE
Barcelona. Divendres, 29 de maig de 2020
Foto: EFE
Barcelona. Divendres, 29 de maig de 2020
Renault va presentar aquest divendres un pla d'ajustament amb què pretén reduir en uns 2.150 milions d'euros la seva estructura anual de costos i que suposarà la supressió d'uns 15.000 llocs de treball al món, sense acomiadaments, dels quals 4.600 a França.
El grup automobilístic francès va insistir en un comunicat en què aquesta reducció d'efectius, que afectarà al 8% de la seva plantilla global i s'escalonarà en els tres anys de posada en marxa completa del pla, la farà amb "un diàleg exemplar" amb els representants dels treballadors i amb les autoritats locals a cada país.
En concret, aplicarà "mesures de reconversió, de mobilitat interna i de sortides voluntàries". La retallada anunciada deixa de banda
la qüestió d'en quina mesura continuarà recorrent o no a interins i treballadors amb contractes temporals.
Renault reduirà les seves capacitats de producció de quatre milions de vehicles el 2019 a 3,3 milions en l'horitzó de 2024.
D'entrada, suspèn els projectes que tenia per incrementar les seves capacitats de fabricació al Marroc i Romania, ajustarà les de Rússia i procedirà a una "racionalització" de les seves plantes de canvis de velocitats al món, encara que no tancarà cap d'elles.
Quatre hipòtesis de treball
Les fàbriques de Douai i de Maubeuge, al nord del país a prop de la frontera belga, conformaran un "centre d'excel·lència", i mentre la primera a partir de 2021 acoblarà vehicles elèctrics, la segona continuarà dedicada a les furgonetes.
La de Dieppe (nord-oest), on ara únicament s'acobla el model Alpine (amb una cadència mínima de 7 unitats al dia), serà objecte de "reflexió" quan aquest cotxe esportiu arribi al final del seu cicle.
Les activitats de Choisy le Roi, el futur del qual està en suspens, es traslladaran a la de Flins, que deixarà d'acoblar vehicles quan es posi fi a la producció de l'elèctric Zoe i es convertirà en "un ecosistema d'economia circular".
Finalment, hi haurà una "revisió estratègica" per definir el destí de les instal·lacions de la Fonderie de Bretagne.
Incògnita sobre com afectarà els altres països
La primera, amb un objectiu de 800 milions d'euros, és la millora de l'eficàcia en enginyeria, que passa per una racionalització en la concepció de vehicles (amb la reducció de components o una estandardització més important) i per localitzar les "tecnologies estratègiques amb gran valor afegit" en els seus centres de la regió de París.
La segona, amb 650 milions d'euros, és l'optimització del seu aparell industrial; i la tercera, amb 700 milions, afecta a les despeses generals i de mercadotècnia, que hauran de disminuir entre altres coses amb un recurs més gran a eines digitals.
Renault estima que aplicar el seu pla d'ajustament li costarà uns 1.200 milions d'euros.
Els 11.000 treballadors de Renault Espanya, a l'espera pels ajustaments
El 16 de març, dos dies després d'aprovar-se a Espanya l'estat alarma, l'empresa va decidir parar tota la seva activitat industrial a Espanya i va anunciar l'aplicació d'un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació|Ús (ERTO) per als seus més d'11.000 empleats.
El grup manté obertes a Espanya quatre fàbriques, a Palència, Sevilla i Valladolid (on compta amb dos, una de carrosseria-muntatge i una altra de motors).
En la planta de Valladolid, la companyia tenia previst produir el seu primer cotxe híbrid endollable, en una versió del model Captur.
Origen: els mals resultats de 2019
En una línia paral·lela, la directora general interina, Clotilde Delbos, va explicar que amb els estalvis esperats es pretén "restablir la nostra rendibilitat global i assegurar el nostre desenvolupament a França i internacional".
Aquest pla, que en part respon a l'enfonsament del mercat automobilístic per la crisi del coronavirus, té el seu origen en els mals resultats del grup del rombe el 2019, quan per primera vegada en deu anys va haver d'encaixar pèrdues, en concret 141 milions d'euros.
ENLLAÇ NOTÍCIA :
https://www.elnacional.cat/ca/economia/renault-suprimira-15-000-llocs-treball-reduir-estructura-costos_508137_102.html
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada