dimarts, 1 de desembre del 2015

Eleccions 20-D : Convergència es proposa "fer possible l'impossible" el 20-D

per Bernat Ferrer 1 de Desembre 2015 a les 12.23 h

Democràcia i Llibertat vol "anar a pactar la independència a Madrid amb determinació". Mobilitzarà les bases amb l'argument de l'empat a quatre, i que el triomf "anirà d'uns pocs milers de vots". 

La campanya del 20-D costarà un total de 2.100.000 euros, dels quals 950.000 seran per a la tramesa electoral i la resta, 1.150.000, per als actes pròpiament dits.

 







Jordi Cuminal, presentant el cartell electoral de Democràcia i Llibertat DIL.   |   B.F.


La campanya electoral per a les eleccions espanyoles del 20 de desembre no és senzilla per al catalanisme. Després de la intensitat del 27-S, i amb les negociacions amb la CUP encallades, el risc de desmobilització és evident. Per fer-hi front, Convergència Democràtica de Catalunya (CDC) ha ideat una campanya en què Democràcia i Llibertat (DIL) es proposa "fer possible l'impossible", transmetent als seus alcaldes, quadres, militants i simpatitzants que les enquestes apunten a un quàdruple empat entre Ciutadans (C's), ERC, PSC i la pròpia DIL. "La victòria pot anar d'uns pocs milers de vots", ha estat el missatge que ha llançat el cap de campanya, Jordi Cuminal.



Quan queden tres setmanes per als comicis, un escenari tan obert de cara al 20-D és vist per CDC com un motiu que pot ajudar a mobilitzar el seu votant tradicional. "Tenim moltes opcions, si mobilitzem la nostra gent, de guanyar", ha assegurat. De fet, DIL ha programat més de 150 actes específicament dirigits a la tercera edat, en tant que "són un segment de l'electorat molt implicat en el procés" i que tenen molta tendència a anar a votar. Democràcia i Llibertat també realitzarà fins a 25 actes diaris arreu del país, un centenar d'actes sectorials, instal·larà més de 500 carpes i organitzarà una setantena de mítings i rodes de premsa de gran impacte. I, tot plegat, acompanyat d'una presència "notable" del president en funcions de la Generalitat, Artur Mas. "És un actiu", ha defensat Cuminal.

L'eslògan de campanya serà "Impossible", enllaçant-ho amb la idea que el 9-N semblava impossible i va acabar sent-ho, i que amb el 27-S va passar tres quarts del mateix. "Tenim molt clar què volem fer a Madrid: defensar-hi la independència", ha assegurat Cuminal. "I ho farem amb determinació", ha reblat. Quant a la relació amb ERC, ha recalcat que la part del programa referent al procés independentista és compartida, donant a entendre que la feina feta amb la llista de Junts pel Sí (JxSí) es presentarà com un èxit comú.

DIL -integrada per CDC, Demòcrates de Catalunya i Reagrupament- invertirà en aquesta campanya un total de 2.100.000 euros, dels quals 950.000 seran per a la tramesa electoral i la resta, 1.150.000, per als actes pròpiament dits.


Enllaç noticia :

http://www.mon.cat/cat/notices/2015/12/cdc_es_proposa_fer_possible_l_impossible_154393.php