dimecres, 11 de juny del 2014

J.K. Rowling dóna 1 milió de lliures contra la independència d’Escòcia

11/06/2014

ESCÒCIA

L’autora dels llibres de Harry Potter argumenta que "si votem per quedar-nos, estarem en la posició forta del cònjuge que volia marxar, però que va decidir donar una última oportunitat"


Nerea Rodríguez



L'escriptora J.K. Rowling


L'escriptora i autora dels llibres de Harry Potter, J.K. Rowling, acaba de convertir-se en la principal mecenes de la campanya en contra de la independència d’Escòcia. Rowling ha donat 1 milió de lliures al projecte ‘Junts és millor’, i ha aprofitat per comparar alguns nacionalistes escocesos amb els ‘Cavallers de la Mort’, seguidors del malvat Lord Voldemort dels seus llibres. Rowling, que va néixer a Anglaterra, però va viure a Escòcia durant 21 anys, ha criticat que hi ha una "franja dels nacionalistes" que "els agrada demonitzar a tothom que no estigui a favor de la independència", i ha lamentat que molts d’aquests la considerarien "'insuficientment escocesa per tenir una visió vàlida".

En un post bastant llarg al seu blog, la creadora de Harry Potter també ha assenyalant que "quan la
gent tracta de fer aquest debat sobre la puresa del seu llinatge, les coses comencen a posar-se una mica com els ‘Cavallers de la Mort’, per al meu gust”. Malgrat això, ha volgut deixar clar ella és amable amb "els pensadors intel·ligents" d’ambdós costats del debat”, i ha explicat que "és cert que vaig néixer a l'oest del país i vaig créixer a la frontera gal·lesa, i així com tinc sang escocesa per part de la meva mare, també en tinc d’anglesa, francesa i flamenca”.

En el text, Rowling ha explicat que “per residència, el matrimoni i en agraïment pel que aquest país m'ha donat, la meva lleialtat és totalment a Escòcia i és en aquest esperit que he estat escoltant els nombrosos arguments i contra-arguments”. En explicar el seu punt de vista sobre el debat de la independència, Rowling ha afirmat: "La meva reticència a abraçar la independència no té res a veure amb la manca de fe en les persones notables d'Escòcia o els seus èxits”.

"La simple veritat és que Escòcia està subjecta a les mateixes pressions del segle XXI com la resta del món. S'ha de competir en els mateixos mercats globals, defensar-se de les mateixes amenaces i fer créixer el que encara se sent com una fràgil recuperació econòmica”, ha afegit, i ha lamentat que “com més escolto la campanya del Sí, més em preocupo per la seva minimització i fins i tot la negació dels riscos”.

"Com més he llegit una gran varietat de fonts independents i imparcials, més he arribat a la conclusió que si bé la independència podria donar-nos oportunitats, també comporta riscos seriosos", ha afegit, i ha sentenciat: “Si votem per quedar-nos, estarem en la posició forta del cònjuge que volia marxar, però va decidir donar una última oportunitat”.

Finalment, ha conclòs: “És perquè m'encanta aquest país i vull que prosperi. Sigui quin sigui el resultat del referèndum el 18 de setembre, serà un moment històric per a Escòcia. Només espero amb tot el meu cor que mai tinguem motius per mirar enrere i sentir que hem comès un greu error."


http://www.elsingular.cat/cat/notices/2014/06/j.k._rowling_dona_1_milio_de_lliures_contra_la_independencia_d_escocia_101204.php