dimarts, 18 de febrer del 2014

'Parlar de democràcia m'ha costat el càrrec', diu l'ex-director de Radio Televisió d'Andorra

Dimarts  18.02.2014  14:54

Francesc Robert denuncia pressions directes del cap de govern andorrà, Antoni Martí










Parlar de democràcia m'ha costat el càrrec', deia avui a Catalunya Ràdio Francesc Robert, que fins ahir era el director general de Ràdio Televisió d'Andorra SA (RTVASA). Des del mes de desembre passat hi havia rumors sobre el cessament de Robert, arran d'unes declaracions que va fer el 3 de desembre a 'El Matí de Catalunya Ràdio', quan va criticar que a Andorra no es pogués debatre de manera oberta sobre l'avortament. Robert diu que no ha rebut cap explicació per part del cap de govern, Antoni Martí, sobre el motiu de la destitució, però que pensa que sí que pot venir motivada per aquelles declaracions.

'Martí no em va dir vull que dimiteixis per això, senzillament em pressionava perquè dimitís, cosa que no entenia ni entenc ara. Estic segur que a la classe política andorrana, o a Demòcrates per Andorra no li agradava tenir un director general de la televisió que pensés per ell mateix', ha declarat Robert.

Aquestes són les seves declaracions:






Robert ha dit: 'No he opinat mai sobre partits, però sí que m'he reservat el dret d'opinar quan hem parlat de democràcia. I el dia que parlàvem en la vostra tertúlia d'un tema essencial en la democràcia, com és el de l'avortament, deia que era delicat que no se'n pogués parlar entre andorrans; que es diu que si parlem d'això hem d'anar amb compte, per allò de què dirà el bisbe. I jo dic que si hem d'estar pendents de què diu el bisbe, que és un cap d'estat que regna però no governa, hi ha un dèficit democràtic. Parlar de democràcia m'ha costat el lloc de direcció d'un organisme de comunicació públic. Crec que ha estat això.'

També explica que des d'aquella tertúlia que va fer Catalunya Ràdio a Andorra s'ha generat debat sobre la llibertat d'expressió, 'no només pel que vaig dir jo, sinó també pel que va dir Jordi Cinca, el número dos del govern', que va dir que no veia malament que Catalunya pogués exercir el seu dret de decidir. Curiosament, aquestes paraules que va dir Cinca l'endemà van desaparèixer de totes les webs dels mitjans de comunicació d'Andorra; no pas dels públics, que jo ho vaig mantenir.' Robert es referia a aquesta informació que va destapar VilaWeb. 'Potser això també hi va influir. És cert que a tots els mitjans de comunicació algú els va dir o algú dels mitjans mateixos va creure convenient de treure les paraules del senyor Cinca.'

Les explicacions, el substitut
El cap de govern ha manifestat ser conscient que el cessament i els seus motius han estat objecte de moltes especulacions en les darreres setmanes, però ha volgut subratllar que la decisió s'ha allargat per la voluntat d'arribar a un acord amb Robert, acord que finalment no ha estat possible.

Francesc Robert serà substituït al capdavant d'RTVASA per Xavier Mujal, fins ara cap d'informatius. Mujal, de 41 anys d'edat, té una llarga trajectòria en el periodisme audiovisual, bona part de la qual en la mateixa televisió pública. Va ingressar a RTVASA l'any 96 com a redactor i ha desenvolupat entre altres funcions la direcció d'esports i la conducció i direcció de diversos programes tant a Ràdio Nacional d'Andorra com a Andorra Televisió.

El 2003 va incorporar-se a Ad Radio com a director presentador del magazín matinal, funcions que va desenvolupar fins al 2011, any en què va retornar a RTVA ja com a cap d'informatius.

Martí ha subratllat la trajectòria professional de Mujal, el coneixement 'a fons' del periodisme i el país i 'el rigor i professionalitat' de l'escollit. Ha destacat igualment que la reestructuració comportarà una reducció de la despesa de personal de l'empresa.


http://www.vilaweb.cat/noticia/4174046/20140218/parlar-democracia-mha-costat-carrec-diu-lex-director-radio-televisio-dandorra.html